E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
[E28 525e] BRONZITBEIGE--konrad
Autor Wiadomość
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 26 Maj 2014, 01:51   [E28 525e] BRONZITBEIGE--konrad
   Imię: Konrad


Witam!
Wreszcie spełniło się marzenie i od dwóch dni jestem w posiadaniu własnej e28. Jest to 525e w pięknym moim zdaniem kolorze bronzitbeige metallic. 1983 rok i bardzo prawdopodobny, patrząc na historię samochodu przebieg 135000km. Jest oczywiście sporo do zrobienia i chętnie się podzielę postępami :)


Data for vehicle identification number: WBADB510801110678
Model description: 525 E
Market: Europa
Type: 4251
E-Code: E28
Chassis: Limousine
Steering: links
Doors: 4
Engine: M20 - 2,70l (0kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: manuell
Body Color: Bronzitbeige Metallic (139)
Upholstery: (0169)
Production date: 03.10.1983



Code Sonderausstattung Optional Equipment
S270A
Breitere Bereifung Wider tyres
S311
elektrischer Beifahrerspiegel
S320A
Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S350A
Wärmeschutzglas grün Therm. insulat. glass green
S545A
Drehzahlm.,km/h-Tacho,Analoguhr+EC Tachometer,km/h speedo.,as with clock+EC


Dołączam parę zdjęć zaraz po przywiezieniu..samochód po podróży, zakurzony ze sporą ilością owadów które rekin złapał po drodze <oko>

















Jest też troche do zrobienia..







W pierwszej kolejności samochód trafia do mechanika.. lekko kopci.. prawdopodobnie uszczelniacze do wymiany, auto długo stało. A poźniej blacharz lakiernik <oko>
Pozdrawiam ! :)
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 26 Maj 2014, 08:15   
   Imię: Maciej


Bardzo ładna baza - w chromeline, przedlift, z niskim przebiegiem.
Roboty fakt, troszkę jest a i podczas samego posiadania znajdziesz 100 różnych rzeczy do naprawy/poprawki.

W każdym razie - powodzenia :D
_________________
 
 
     
Kaktus 

Nadwozie: E28
Model: M535i 325e
Silnik: M30 M20
Rok produkcji: 1986 1987
Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: BAU-BI-LD
Wysłany: 27 Maj 2014, 11:08   
   Imię: Kamil


Całkiem całkiem.
Ważne ze jest co robic i przy czym grzebnać ;)

Powodzenia!
_________________


www.7dents.co.uk

E28 M535i 02/1986 http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=8536

E30 325e 05/1987 http://e12-e28.pl/viewtopic.php?t=8627
 
 
     
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 27 Maj 2014, 14:07   
   Imię: Konrad


Dzięki :)
Wiadomo jakby nic nie było do zrobienia to by było nudno :P
Miło będzie patrzeć jak e28 pięknieje. A tak w ramach tego upiększania po pracach blacharsko-lakierniczych pewnie przyjdzie czas na troche inne koła. Będę poszukiwał 17 calowych BBS RC (jakby ktoś miał do sprzedania, w rozsądnej cenie to dajcie znać) :) myślałem też o Dare RS..tylko nie wiem czy są warte zakładania ? ;)
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Maj 2014, 14:10   
   Imię: Maciek


glebuj auto, zakładaj DARE RS i zadawaj szyku w tych nudnych jak pizda miastach...

:D

_________________
Черный Bymep
 
 
     
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 27 Maj 2014, 14:30   
   Imię: Konrad


Przemyśle temat :D
Nie da się ukryć, że przydało by się tutaj troche polotu i finezji :P
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 27 Maj 2014, 22:22   
   Imię: Marcin


wpadaj koniecznie na zlot, fajna baza
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 28 Maj 2014, 09:48   
   Imię: Konrad


Będę myslał :) nie wiem jeszcze jak będzie u mnie z wyjazdami w tym roku.. i finansami po szykowaniu E28.. Ale bardzo chętnie bym się pojawił :)
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1096
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Maj 2014, 12:05   
   Imię: Krzysztof


Ciekawe e28, widać ze troche pracy musisz włożyć, ale bez przesady wygląda bardzo przyzwoicie:) a dłubanie przy rekinie to sama przyjemność :D chyba ze na drodze w deszczu stanie to już inna historia <lol>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 29 Maj 2014, 22:23   
   Imię: Konrad


Mam nadzieję, że jednak takich deszczowych przygód nie będzie :D a auto jutro wyjezdza od mechanika.. po wymianie oleju, rozrządu, uszczelniaczy i pierścieni :) silniczek powinien się sprawować jak marzenie ;)
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 30 Maj 2014, 01:28   
   Imię: Rafał


Konrad dobra rada na przyszłość, zacznij sam grzebać przy aucie, czytaj, szukaj ogarniętych znajomych, bo mechanik z polecenia zrobi gorzej niż kumpel czy ty sam. Warto się samodoskonalić, bo z czasem zacznie to być dla Ciebie wielką frajdą :)
Osobiście nie lubię się pierdolić w smarach, ale przy rekinie to już inna sprawa
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 30 Maj 2014, 08:17   
   Imię: Konrad


Na pewno masz rację i nie oddałbym go w ręce jakiegoś podejrzanego typa.. Dlatego rekinem zajął się bardzo dobry przyjaciel. Wiem, że auto zostawiłem w dobrych rękach i wszystko jest robione "jak dla siebie" :) co do grzebania przy aucie to doczekać się nie mogę..i na pewno będę miał dużo okazji bo myślę, że zostanie u mnie na bardzo długo :)
 
 
     
walery 


Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1976
Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 30 Maj 2014, 12:11   
   Imię: Franciszek


ja chciałbys się wtrącić i napisac - bardzo fajna Beta, szerokości :)
 
 
     
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 28 Czerwiec 2014, 22:57   
   Imię: Konrad


Po długim oczekiwaniu wreszcie mam okazję trochę pojeździć moją e28.. :) niestety nie wszystko jest zrobione tak jakbym chciał.. blacharsko jest dobrze ale z dobraniem lakieru był problem.. dwa przednie błotniki będą szły do poprawki przez inny odcień lakieru. Do jakiegoś lepszego fachowca :) ale póki co trzeba się nacieszyć jazdą ! :D
wrzucam parę zdjęć:


jutro dół przedniego pasa wróci do koloru czarnego :)








 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 30 Czerwiec 2014, 16:14   
   Imię: Łukasz


I już chyba za dobrze lakieru nie dobierzesz. Mam ten sam problem, różnica na przednim błotniku (lakier dobierany w miejscu na którym nigdy się na zawiodłem). Nasz kolor sprawia dużo kłopotu jeżeli chodzi o malowanie.
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 30 Czerwiec 2014, 20:34   
   Imię: Rafał


Wystarczy zrobić cieniowanie na drzwi i będzie gitara. Zrób to u tego samego gościa, bo jak będą dorabiać kolejny raz bazę to po raz kolejny będzie lipa. Chyba, że dostałeś resztę bazy :)
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Mak 
______________


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 392
Skąd: Rydzyna
Wysłany: 1 Lipiec 2014, 08:42   
   Imię: Maciej


No właśnie, ja mam ten sam problem i żałuję, że nie zleciłem cieniowania, choć pro lakiernik
robi to sam bez wcześniejszego dogadywania. No i daje podkład antykorozyjny.
U mnie każda malowana część rdzewieje. Nawet nadkole z nową reperaturką.
Moje auto jest więc do rozbiórki i kompleksowego remontu.
_________________
 
 
     
Szalik1 


Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 2194
Skąd: Wschowa
Wysłany: 1 Lipiec 2014, 08:59   
   Imię: Wojtek


Ja osstatnio próbowałem dobrać lakier do Delfina i skonczyło sie na lakierowaniu całosci... Nawet te kolory co są na fiszkach wychodzą inne w rzeczywistosci ..
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1468
Skąd: Toruń
Wysłany: 1 Lipiec 2014, 17:30   
   Imię: Rafał


Jak się dorabia lakier to trzeba zrobić natrysk próbny, później modyfikować kolor, a jak już jesteś pewny, że jest idealnie to i tak musisz zrobić cieniowanie na wszelki wypadek :P
Najgorszy kolor jaki dorabiałem (sam go mieszałem) to miętowa zieleń koreańskiego chevy. Kolor najwięcej razy poprawiany przez kogoś to zielony metallic z bmw e30 nie pamiętam już kodu chyba 6 razy i po każdym natrysku były różnice jak diabli.
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 1 Lipiec 2014, 20:16   
   Imię: Konrad


Niestety z dobraniem tego koloru jest spory problem, a ten który jest dobrany teraz jest nie do przyjęcia nawet gdyby było zrobione cieniowanie.. Na zdjęciach tak bardzo nie widać.. Także musi być dobrany jeszcze raz i jak bedzie bardziej zbliżony kolor to wtedy cieniowanie na pewno przyniesie dobry efekt :) a w przyszłości będę myslał o lakierowaniu całości.. Póki co naprawy wypłukały troche kasy i rozważam pozbycie się motocykla (też dość rzadkiego starocia) zeby dokonczyć wszystko jak nalezy.. :)
 
 
     
grulson 
grulson

Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 165
Skąd: NN
Wysłany: 1 Lipiec 2014, 20:30   
   Imię: Łukasz


konrad1802 napisał/a:
Niestety z dobraniem tego koloru jest spory problem, a ten który jest dobrany teraz jest nie do przyjęcia nawet gdyby było zrobione cieniowanie.. Na zdjęciach tak bardzo nie widać.. Także musi być dobrany jeszcze raz i jak bedzie bardziej zbliżony kolor to wtedy cieniowanie na pewno przyniesie dobry efekt :) a w przyszłości będę myslał o lakierowaniu całości.. Póki co naprawy wypłukały troche kasy i rozważam pozbycie się motocykla (też dość rzadkiego starocia) zeby dokonczyć wszystko jak nalezy.. :)


Rożnicę widać. Ja jak powiedziałem znajomemu że będę malował w przyszłości całe auto to kazał mi się leczyć :D :D daj na pw co masz za motor bo rozglądam się za czymś starym.
 
 
     
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 00:09   
   Imię: Konrad


Kilka nowych zdjęć rekina w deszczowej pogodzie :) a z ciekawości.. Może ktoś z was ma nadmiar dokładek do e28 ? :P lotka na tylną klapę też by się przydała :)













na lubelskich klasykach nocą :
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 09:06   
   Imię: Maciek


Taka bez dokładek moim zdaniem jest super.
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Kucharz 
Pogrzebowy


Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 3244
Skąd: Małkinia
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 11:16   
   Imię: Marcin


Mulder napisał/a:
Taka bez dokładek moim zdaniem jest super.


zwłaszcza z przedliftowym pasem

dokładki i lotki montuj tylko i wyłącznie wtedy jeśli zamierzasz pójść szerzej, czyli gleba i jakies szerokie koło, inaczej zostaw jak jest
_________________
www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 
 
     
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 11:45   
   Imię: Konrad


Cytat:
zwłaszcza z przedliftowym pasem

dokładki i lotki montuj tylko i wyłącznie wtedy jeśli zamierzasz pójść szerzej, czyli gleba i jakies szerokie koło, inaczej zostaw jak jest



Taki jest własnie plan na przyszły sezon. Na pewno jakies szersze 17stki wejdą. Co do obnizenia to nie chce bardzo szaleć.. teraz ma 4 sprężyny -30mm. Wiem, że to jeszcze nie wymaga wymiany amortyzatorów. A jeśli chodzi o dokładki, lotki itp to zastanawiam się czy ktoś z forum ma.. bo przeglądając allegro itp nic nie znalazłem.. :)
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 13:24   
   Imię: Maciek


Na allegro możesz kupić laminat za 90
Przod to bbs
Tyl mtechnic
:D
_________________
Черный Bymep
 
 
     
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 13:32   
   Imię: Konrad


Wolałbym jednak oryginalne części ;) zeby mi się później nie rozpadł samochód :P
 
 
     
Mulder 


Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 1921
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 16:30   
   Imię: Maciek


też gdzieś w głębi serca jestem za oryginałami, ale miałem już styczność z laminatami od tego gościa i jakość naprawdę spoko, pomalować i przykręcić :-)

ale jak znajdziesz coś z tamtych czasów to wiadomo :D smaczek :D
_________________
Черный Bymep
 
 
     
Nelchael89 

Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: 2.4 td
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 17:31   
   Imię: Borys


Hej, gratuluję auta :) Miałem okazję się nią przejechać w zeszłym roku i generalnie wszystko wyglądało jak nóweczka, tylko odstraszała rdza no i przede wszystkim silnik, który wtedy chodził dosyć biednie, auto gasło, dławiło się i dymiło dość mocno na biało :/ . Udało Ci się już rozwiązać sprawę motoru? Dodam, że cena, którą wtedy podali rodzice właściciela też była dosyć wysoka. Ale środka w takim stanie to ze świecą szukać - zegary, radyjko, konsola, deska - wszystko cycuś po prostu <mina> .

Bardzo jestem ciekaw rezultatów!
_________________
Live fast, die young and leave a good looking corpse.

'87 E28 524td Lachssilber metallic
 
 
     
konrad1802 
konrad1802


Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Radom/Lublin
Wysłany: 17 Sierpień 2014, 20:52   
   Imię: Konrad


Cytat:
też gdzieś w głębi serca jestem za oryginałami, ale miałem już styczność z laminatami od tego gościa i jakość naprawdę spoko, pomalować i przykręcić :-)

ale jak znajdziesz coś z tamtych czasów to wiadomo :D smaczek :D



To ciekawa informacja, a cena jest na tyle niska, że moze warto sprobować, przymierzyć :)

Nelchael89 napisał/a:
Hej, gratuluję auta :) Miałem okazję się nią przejechać w zeszłym roku i generalnie wszystko wyglądało jak nóweczka, tylko odstraszała rdza no i przede wszystkim silnik, który wtedy chodził dosyć biednie, auto gasło, dławiło się i dymiło dość mocno na biało :/ . Udało Ci się już rozwiązać sprawę motoru? Dodam, że cena, którą wtedy podali rodzice właściciela też była dosyć wysoka. Ale środka w takim stanie to ze świecą szukać - zegary, radyjko, konsola, deska - wszystko cycuś po prostu <mina> .

Bardzo jestem ciekaw rezultatów!



Dzięki dzięki :) rzeczywiście było w niej parę rzeczy do zrobienia. Jak ja ją kupowałem to silnik pracował równo ale dymiła.. Teraz jest po remoncie silnika, wymianie pierścieni, uszczelniaczy.. Pracuje jak marzenie, cicho równo, kompresja po 16-17 bar w każdym cylindrze.. :) blacha jest zrobiona, tylko lakierowanie musi iść do poprawki.. niestety problemy z doborem lakieru, średnio pomalowane i nieudolnie wypolerowane. Środek rzeczywiście idealny, z resztą teraz ciężko się do czegoś przyczepić. Cena była dosyć okazyjna a w samochód warto inwestować :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,052 sekundy. Zapytań do SQL: 11