[E12 520] - Nowy nabytek |
Autor |
Wiadomość |
misza
Nadwozie: Exx
Model: e30 touring
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 90
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Maj 2008 Posty: 152 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 17 Marzec 2013, 09:57
Imię: Michał |
|
|
Nie jest tak źle jak się wydawało na początku. Chyba najgorsza jest kwestia drzwi bo wygląda że wszystkie są mocno zjedzone? |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 17 Marzec 2013, 11:09
Imię: Dawid |
|
|
misza napisał/a: | Nie jest tak źle jak się wydawało na początku. Chyba najgorsza jest kwestia drzwi bo wygląda że wszystkie są mocno zjedzone? |
Co do drzwi to przód prawe i tył lewe są najbardziej, ale wszystko do zrobienia : |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2013, 21:09
Imię: Dawid |
|
|
pogoda dopisuje, czas na ruszenie roboty, bawarka przeżyła mycie silnika, później będzie dokładniej zastanawiam się czy wgl go ruszać ale to w planach,
postawilismy ją na ramę lepiej będzie przy niej operować, czas na duży rozwój
Kilka fotek reszta jak zawsze w GALERIA PICASSA
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 27 Maj 2013, 20:52
Imię: Dawid |
|
|
Otóż żeby nie było że siedzę na tyłku i nic się nie rusza, wziąłem się ostro za robotę, przez ostatnie dni wychodzę czarny a to dopiero początek,
szykowanie do spawania, konserwacji dołu.
nie długo wyleci silnik, przednie zawieszenie i tylny most polecą w kolor czarny, dół w konserwę itd.
Kilka fotek reszta jak zawsze w GALERIA PICASSA
|
|
|
|
|
Piekarz
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 294 Skąd: Puszcza Biała
|
Wysłany: 27 Maj 2013, 23:37
Imię: Łukasz |
|
|
Zazdroszczę warunków pracy - sama przyjemność w takim warsztacie
Od samego początku ciekawy byłem co z niej będzie i zapowiada się że jednak będzie Dobrze bo mało tych E12 jest a to piękny model |
_________________
|
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 28 Maj 2013, 09:56
Imię: Adam |
|
|
Do przodu, do przodu konkretnie widze bedzie.
Mimo, ze masz ja na ramie, polecam wstawic rozpurke na tylnich kielichach.
Przy wycinaniu w tych miejscach, bez asekuracji moze Ci sie tyl rozjechac |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 28 Maj 2013, 12:41
Imię: Dawid |
|
|
drugi kielich jest caly, a ten dołem trzyma wiem że może się zgiąć ale nie powinna, mimo tego będe wstawial rozpurkę na kielichy z przodu i z tyłu, by się zabezpieczyć w przyszłości.
Co do przedniej to wiadomo przykręcana z góry na kielich, a co do tylniej widziałem pomysły że była wspawana poprzeka, wzmocnienia na trwałe, ale chyba zostanę również przy przykręcanej na tyle. |
|
|
|
|
misza
Nadwozie: Exx
Model: e30 touring
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 90
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Maj 2008 Posty: 152 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 28 Maj 2013, 17:18
Imię: Michał |
|
|
Spodziewałem się że będzie gorzej. Widać że lipy nie będzie przy remoncie. |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 31 Maj 2013, 17:54
Imię: Dawid |
|
|
Progresu ciąg dalszy, jedziemy na grubo.
Wyleciał cały silnik ze skrzynią, ze tak powiem ciezko bylo ale dali rade my
Wyleciały przednie sanki, zawieszenie , tylny most również.
Wszystko na zewnatrz.
Dalej juz tylko skrobanie szlif pod czarny "baranek" antykorozyjny, oraz spawanie,
malowanie zawieszenia w czarny połysk, odświeżenie silnika itd.
Reszta zabawek czeka odłożona i lecimy dalej
Oto fotki :d RESZTA -> GALERIA PICASSA
I mój wałek zrobiony na szybko i zapodkładowany, czeka na czarny połysk )
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2013, 11:29
Imię: Dawid |
|
|
Czy ktoś może podać jakie oleje lejecie, które są najlepsze
Olej do skrzyni, silnika, wspomaganie oraz tylny most
Chyba że o czymś zapomniałem to proszę o podanie |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 19:46
Imię: Dawid |
|
|
W sam naprawiam znalazłem takie oznaczenia :
Olej silnikowy 4,75 L CASTROL GTX – API SF/CC , SAE 15W40
Ciecz chłodząca 12,0 L
Skrzynia biegów CASTROL EP 80 – GL 4, SAE 80 oznaczenie Mil-L-2105-A lub API – GL4
Przekładnia tylna : 2x pierścień uszczelniający wielkość A22x27, Hipoidalny olej przekładniowy SAE 90 1,7 L
Płyn hamulcowy : oznaczenie DOT 3 lub DOT 4
Wspomaganie : Olej ATF (AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID ) oznaczony DEXRON lub DEXRON II
Jakimi je zastępujecie i jakie będą najlepsze |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2013, 23:10
Imię: Dawid |
|
|
Dalszy progres, zaczęło się spawanie i konserwacja,wyleciała również przednia szyba ( w końcu ) , jutro dalej spawamy kielich okazało się ze po drugiej stronie również kawaeczek podłogi będzie wymieniane..
Po spawaniu konserwujemy i po kolei montuje zawieszenie jak tylko bedzie pomalowane
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 20:16
Imię: Dawid |
|
|
kolejny dzien i jakiś progres jest, tylny most w połysku i zaczynam już "kolorować zawieszenie" nie długo zabezpieczenie spodu auta i mozna bedzie składac kilka fotek
zawitał również kompletny tłumik
|
|
|
|
|
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 21:01
Imię: Bartek |
|
|
No pięknie idzie
Co do płynów:
- olej do skrzyni bezwzględnie GL-4, bo lanie innego może uszkodzić synchronizatory. Chyba, że masz nalepkę na skrzyni jaki olej ma być wlany, bo do manuanlów był lany także ATF. Jak nie masz to lej śmiało jakiś olej 75W90 z normą GL-4 i będzie dobrze
- w dyferencjale powinien być GL-5. Ja u siebie mam zalany 75W90 GL-5 valvoline durablend i jest wszystko w porządku
- płyn hamulcowy lej DOT 4 ATE
- co do cieczy chłodzącej gdzieś kiedyś wyczytałem, że silniki M20 powinny jeździć na płynie w technologii IAT, czyli oparty na krzemianach. Płyny te zazwyczaj są niebieskie bądź zielone, czerwone to płyny w technologii OAT, mogą powodować nie dogrzewanie silnika z powodu większej pojemności cieplnej płynów.
IAT jest na krzemianach i wymienia się go co dwa lata a te płyny OAT wymienia się co 4-5 lat. Ja ostatnio wymieniałem u siebie i kupiłem na alledrogo płyn Polskiego producenta w kolorze niebieskim, koncentrat i wszystko dobrze. Wcześniej jeździłem na jakimś od Havoline, ale nie pamiętam jakim.
- wspomaganie jakiś ATF i będzie ok. |
|
|
|
|
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 00:16
Imię: Michał |
|
|
Pięknie idzie! Wyrośnie z tego zdrowa E12stka |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2013, 19:06
Imię: Dawid |
|
|
Lecimy na ostro, od spodu zakonserwowana,
przewody paliwowe i hamulcowe od razu w połysk, wleciał tylny most na swoje miejsce,
miejscami bedzie jeszcze mocniej zakonserwowana, tylny bagażnik też się doczekał, kielich wykończony i wszystko zapodkładowane antykorozyjnym
pa tylny do kreski progi, pas dolny, w delikatny baranek i w kolor.
Nadkola również w kolor,
Kilka fotek
|
|
|
|
|
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2013, 07:46
Imię: Dominik |
|
|
Podoba mi sie taka renowacja Będzie ładne E12 po skończeniu wszystkich prac |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 00:26
Imię: Dawid |
|
|
malujemy dalej, szykujemy wszystko, oto co z dzisiaj, wyczyszczone cale sanie przednie, bębny oraz sprężyny, pomalowane w połysk, do wymiany oba amortyzatory przód (wylane) ;/ i dwa stabilizatory drążka w przednich saniach..
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 22:58
Imię: Dawid |
|
|
Troszkę było przerwy ale nie ma co czekać, dalej czyszczę itd.
Zamówiona większość części, kable zapłonowe, tarcze przód, szczęki tył, rozrząd, amortyzatory przód, klosze kierunków, łaczniki stabilizatorów przód, świece,linka gazu,filtry oleju, powietrza,podpora wału, Wszystkie oleje jakie potrzebne,
czekam na części a w tym czasie przygotowuje komorę przednią i bagażnik do lakierowania, oraz doły w kolor.
silnik wyczyszczony płynami, reszta części w czarny połysk.
kilka fotek.
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 01:05
Imię: Dawid |
|
|
pas przedni wyczyszczony i zapodkładowany antykorozyjnym.
Kiliszek po szlifach również, oraz podszybie,
taka rada dla tych co mają jeszcze całe te dolne rogi w podszybiu, rozbierzcie wnęke z dmuchawą i wycieraczkami, wyciągcie gąbke z rogów, nie wiem czy jest to robione taśmowo ale radze to wyciagnac, gąbka gnije i nasiąka wodą co za tym idzie = rdza.
Progi w czarny baranek, tylny pas również.
Jutro w kolor bagażnik, progi oraz tylne nadkola
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 6 Lipiec 2013, 16:43
Imię: Dawid |
|
|
Żeby nie było że się nic nie dzieję, wrzucilem amorki na tył, niedługo wjadą nowe szczęki hamulcowe i skręce bębny.
Przód jest wyspawany, błotniki naprawione, więcej fotek wrzuce w PN.
Przygotowujemy do malowania przednią komorę, będzie już szedł progres, wszystkie części są na miejscu razem z nowymi wkładami amortyzatorów na przodzie.
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 8 Lipiec 2013, 23:02
Imię: Dawid |
|
|
jutro juz w kolor komora i bagażnik, na reszte również kolor, poźniej matowanie i kolejne warstwy koloru na na cacy ,
foto:
Anten z tyłu już nie będzie, wyląduje z przodu
I jednak z błotników coś wyszło )
|
|
|
|
|
Bodżangmił
Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 9 Lipiec 2013, 08:50
Imię: Bodży |
|
|
Pierwsza prędkość kosmiczna z tym remontem. Trzymam kciuki,jak tak dalej pójdzie to na zlot zdążysz. |
_________________ BMW M535i 1980
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 10 Lipiec 2013, 14:56
Imię: Dawid |
|
|
I jest pomalowana juz od wczoraj, schnie i czeka na wrzucenie bebechów, jeszcze ostatnie dociągniecia przy silniku itd.
Położony akryl w innym kolorze na budzie i tak bedzie jeszcze delikatnei zmywany i dopiero kładziona druga warstwa już konkretnego koloru.
Komora silnika przygotowana, bagaznik również choć do poprawki delikatnej. Oto foty
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 09:34
Imię: Maciek |
|
|
też bym mojej babci zaoferował taki tjuning nadwozia... |
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 09:42
Imię: Dawid |
|
|
Chłopaki potrzebuje pilnie waszej pomocy...przez moje roztargnienie odlaczylem kable od kopułki... potrzebuje kolejnosc kabli..zdjecie kopulki z gory i oznaczenie...
Silnik m20b20 6 cylindrow..
EDIT : znalazłem w ksiazce 1-5-3-6-2-4 |
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|