[E12 520] - Nowy nabytek |
Autor |
Wiadomość |
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 20 Luty 2013, 23:09 [E12 520] - Nowy nabytek
Imię: Dawid |
|
|
Witam forumowiczów, na wstępie chciałbym przeprosić za ewentualne błędy, z racji , że jestem nowy na forum.
Wspólnie z ojcem staliśmy się posiadaczami BMW E12 520 z 1978 roku z 6 cylindrowym silnikiem o pojemności 2.0 Litrów. Kolor : OzeanBlau
Bmw w ogólnym stanie dobrym, wiadomo wkład będzie bardzo duży, lecz zapał i chęci są ogromne.
Pali na dotyk.Niski przebieg. Brakuję kilku części elementów jak np:
-Kierownica, którą chcemy zmienić na oryginalną.
-Lewa rączka zmiany świateł przy kierownicy,
-Włacznik świateł awaryjnych,
-Radia
-zapalniczki
-Listwy zewnetrznej na drzwiach.
-Do wymiany gril środkowy, błotniki, maska przednia, a takze zderzaki przód i tył.
Plany?: Maksymalne odrestaurowanie rekina ślicznotki, kolor pozostawiamy bez zmian,oryginalny, oczywiście nowy.
Reszta wyjdzie w praniu...
Z chęcią również czekam na propozycje, może ktoś posiada wymienione części więc proszę pisać na mail:
blacharstwo.lakiernictwo@gmail.com
Podaje kilka fotek zewnętrznych reszta w linku do galerii Picassa:
GALERIA BMW E12 1978
Zdjęcia:
|
Ostatnio zmieniony przez dawid 22 Wrzesień 2013, 17:58, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Piekarz
Nadwozie: E28
Model: 525e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 294 Skąd: Puszcza Biała
|
Wysłany: 20 Luty 2013, 23:38
Imię: Łukasz |
|
|
Baza jest. Teraz sporo pracy Ciebie czeka. Jak napisałeś że wraz z ojcem to pomyślałem - zupełnie jak u mnie rok temu więc do roboty kolego bo trochę do ogarnięcia masz |
_________________
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 20 Luty 2013, 23:45
Imię: Dawid |
|
|
Miejsca jest dużo,chęci są więc tylko szukać części i reperować krok po kroku, oczywiście fotorelacje będą
kielichy w idealnym stanie, podłużnice całe, mała dziura w podlodze od kierowcy, wanna na koło cała, będzie dobrze |
|
|
|
|
Filip0
Burgund Lover
Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 21 Luty 2013, 00:45
Imię: Filip |
|
|
Żary w Lubuskim?
No to czekam na fotorelacje, bo widac, że świeży import |
_________________
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Luty 2013, 09:14
Imię: Bartek |
|
|
Bierzcie się za robotę i foty zapodawaj |
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 21 Luty 2013, 09:18
Imię: jakub |
|
|
Gratulacje zakupu!
Jeśli potrzebujesz jakiś części do e12 to niejaki "Szalik" z naszego forum ma co nieco.
Mieszka w Wschowie także w miarę blisko Ciebie.
Natomiast Pan "Bogumił" ma wiedzę o e12 i części ale mieszka trochę dalej
Ładne wnętrze ma te auto!
A jaki to jest ten "mały przebieg"? |
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
Bodżangmił
Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 21 Luty 2013, 10:01
Imię: Bodży |
|
|
Panie "Jakubie" to teraz pojechałeś z tym Panem "Bogumiłem"
Sporo pracy będzie przy tym aucie. Poczytaj forum nie tylko o remontach e12 ale też o e28.
Powodzenia |
_________________ BMW M535i 1980
|
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 21 Luty 2013, 10:13
Imię: jakub |
|
|
Hhheheh!
Bodżio! Grande! Fantastico!
Teraz lepiej? |
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 21 Luty 2013, 18:11
Imię: Dawid |
|
|
Tak oczywiście Żary w lubuskim , za robotę się będziemy brać jak te śniegi w końcu uciekną trochę,temperatury na plusie, bo to całkiem inna robota będzie.
Ooo części w Wschowej super, odezwę się..
Pracy będzie, wszystko wyjdzie po kolei.
Szukam ciągle części najważniejsze na teraz to blacharka i mechaniczne sprawy, by wszystko chodziło pracowało jak trzeba.
Dlatego poszukuję części najlepiej błotników na przód, i maski ta ma za duże sito z przodu
Cięzko bedzie chyba ze zderzakami w chromie bo nie idzie ich dostać.
Czy, któreś części pasują od e21~e28 do tej wersji
Prosiłbym o pomoc z racji "świeżości"
Co do przebiegu to stan licznika pokazuje 161 tyś.
Zapraszam zresztą jeszcze raz do galerii PICASSA do której podałem link, dzisiaj dodałem kilka świeżych fotek..
Kilka poniżej reszta w GALERII:
GALERIA BMW E12
|
|
|
|
|
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 21 Luty 2013, 19:57
Imię: Dominik |
|
|
Piękne E12 Powodzenia w przywracaniu Jej dawnego Blasku |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
|
|
|
|
|
zawigo
Nadwozie: E12
Model: e12
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 1981
Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 99 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21 Luty 2013, 21:07
Imię: Paweł |
|
|
Powodzenia oraz miłej zabawy przy e12 stce |
_________________ E12 1981 BrasilBraun Met - było
Vectra C 2005 Black - Family Combi Vagon |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 23 Luty 2013, 18:19
Imię: Dawid |
|
|
Zastanawia mnie jedno.. kwestia anteny..
zauwazyłem że z przodu na masce jest "obcięty lewy róg" tak jakby miała być tam antena,
ale z tyłu mam znowu 2 miejsca z czego w jednym założona antena automatyczna i chyba okablowanie pociągnięte aż do konsoli przedniej.
Jak to w końcu było w tych modelach
|
|
|
|
|
Bodżangmił
Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 23 Luty 2013, 19:26
Imię: Bodży |
|
|
W 1978 roku antena powinna być z przodu.
Ta z tyłu to nie jest oryginał, albo jest oryginał zamontowany w trakcie długiego już żywota tego auta.
W Twoim aucie powinna być antena automatyczna Hirschmann,przystosowana mocowaniem do wnęki błotnika przedniego.
P.S. W latach 1979/1980 antenę przeniesiono do tyłu na prawy błotnik jak w e28. Mimo to wycięcie na masce pozostało.... |
_________________ BMW M535i 1980
|
|
|
|
|
Baron
Nadwozie: Exx
Model: 730
Silnik: M30B30
Rok produkcji: 1990
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 301 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 23 Luty 2013, 22:19
Imię: Mariusz |
|
|
Widać że kolega pełen entuzjazmu i chęcia do pracy.
Oby tak zostało do zakończenia prac przy aucie.
Po adresie email domyślam się że blacharka wam nie straszna.
Powodzenia w ewmoncie i pamiętaj o obszernej fotorelacji.
A tak wogóle to bardzo ładna kolorystyka wnętrza.
Nie wiem czemu, ale bardzo podobają mi się te zwykłe felgi. Jak dla mnie mają swój urok w autach z tamtych lat.
NIe pamiętam czy takie blaszaki wychodziły seryjnie w E28,ale widziałbym swoją Balbinę na takim kole chyba bardziej niż na obecnych alu 14" |
_________________ było E36 318i 95r. Schwarz (668)
było E34 530i V8 95r. ORIENTBLAU METALLIC (317)
było E36 320i Touring 97r. Schwarz (668)
było E28 525i 82r. Balticblau Metallic (178)
było E12 518i 78r Pastellblau (044)
jest E36 318i Touring 97r. Montrealblau Metallic (297)
jest E32 730i 90r. Calypsorot Metallic (252)
|
|
|
|
|
Ślivak
Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 1049 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 24 Luty 2013, 09:38
Imię: Łukasz |
|
|
Świetny kolor! Osobiście pod maską w e12 bardziej cieszyłoby mnie m10b20 niż M20... ale z takim kolorem nie miałoby to żadnego znaczenia
Baron napisał/a: |
NIe pamiętam czy takie blaszaki wychodziły seryjnie w E28,ale widziałbym swoją Balbinę na takim kole chyba bardziej niż na obecnych alu 14" |
W e28 były chyba tylko te z okrągłymi otworami zamiast trapezoowala... takie jak w tym e12 , mam ja, także jak chcesz możesz zobaczyć w mojej skromnej galerii (Strzała). |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 24 Luty 2013, 12:15
Imię: Dawid |
|
|
Co do entuzjazmu jest ogromny, już od jakiegoś czasu była w planach renowacja, padło na E12 , tak blacharka i lakiernictwo nie straszne, za sprawą ojca, który ma warsztat itd.
Fotorelacje będą, jak najwięcej fotek, każdy pewnie coś wybierze, najpierw blacharka, dopieszczanie i reszta elementów
Cytat: | Nie wiem czemu, ale bardzo podobają mi się te zwykłe felgi. Jak dla mnie mają swój urok w autach z tamtych lat. |
Co do tych felg mamy zamiar je odnowić by również czasami pośmigały, w planach może inne ale to najmniejszy problem |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 28 Luty 2013, 19:33
Imię: Dawid |
|
|
Pytanie, czy zderzaki przód tył w chromie, pasują np z e28
wiem że zderzaki te ogólnie jak i w e12 e28 są w 3 czesciach rogi i środek, czy nie pasuje sam srodek np z e28
ktos to przerabiał |
|
|
|
|
Szalik1
Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 28 Luty 2013, 19:51
Imię: Wojtek |
|
|
nic nie pasuje |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2 Marzec 2013, 19:18
Imię: Dawid |
|
|
I nadszedl 1 dzień, słońce zawitało, śniegu nie ma, Pan Doktor przyjechał i zajął się ślicznotką.
Rozbiórka czasochłonna ale fascynująca.
Przykry widok tylny lewy kielich do spawania..ale cóż trzeba wyleczyć ranę.
Dalej zastanawiam się nad anteną tylną czy zostawiać jedną automatyczną, z przodu miejsce i uchwyt są...?hhmm
Zapraszam do GALERII ZDJĘĆ PICASSA E12 BMW <3 dalej są nowsze zdjęcia.
A poniżej kilka z nich.
|
|
|
|
|
Bodżangmił
Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2 Marzec 2013, 19:59
Imię: Bodży |
|
|
Powiem Ci,że antena to najmniejszy problem. Trzymamy kciuki za ten remont! |
_________________ BMW M535i 1980
|
|
|
|
|
cubici
Freude am Fahren
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 2 Marzec 2013, 21:01
Imię: jakub |
|
|
Ależ mi się podoba wnętrze tego auta... |
_________________ www.reku.com.pl
|
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 9 Marzec 2013, 21:23
Imię: Dawid |
|
|
Bariduriram taririram
Dziś rozebrałem środek,znaczy bardziej może wziąłem się za niego.
Dlaczego nie ściągnąłem całego dywanu miałem kłopot ze zdjęciem pedała gazu, a że po kilku godzinach pracy tu i tam, już nie miałem sił do tego.
Może toś podpowie co i jak najszybciej, ściągnąłem zawleczkę z pręta, ale co dalej..
Oto fotki:
|
|
|
|
|
BartSL
Nadwozie: E12
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1975
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 632 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Marzec 2013, 12:28
Imię: Bartosz |
|
|
hmm,
z tego co pamiętam to po zdjęciu zawleczki udało mi się pedał po prostu zsunąć z ośki...
Nie przypominam sobie jakiegoś większego problemu..
|
_________________ jest...
E12 518 '75
E118 1800A NK '67 sie robi...
E36 316iA
E39 525iA Freude Am Fahren
było
E36 318ti
E34 525tds
E46 320d
będzie
...
|
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 10 Marzec 2013, 13:45
Imię: Adam |
|
|
^^^ po prostu wysuwasz.
Stary plastik moze nie wytrzymac takiego wygiecia i moze peknac. Ten element jest jednak tani i caly czas dostepny z ASO.
Ciekawy egzemplarz, zycze wytwalosci i mile spedzonego czasu w trakcie remontu. |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 12 Marzec 2013, 19:07
Imię: Dawid |
|
|
Dzisiaj mega posunięcie, środek zdemontowany prócz konsoli i podsufitki.
Zrzuciłem drzwi i złożyłem wszystko do mojej graciarni.
Tak jak StarZcarZ, mówił, pedał gazu pękł, ale na dole trzeba będzie puścić spaw na plastiku ale to nie problem.Starałem się jak mogłem, z góry zeszło ale dołem nie dała za wygraną...
Mam kilka pytań, czym wygłuszacie podłogę w swoich Bawarkach, lewą stronę tak czy siak muszę czymś pokryć bo jest do zrobienia, ale prawą myślę też bo chyba te stare maty będą śmierdziały itd. Co poradzicie Chcę zostawic tylko maty na środkowym tunelu..
Myślałem też o wygłuszeniu delikatnym drzwi, tak bez przesadyzmu.
Kolejne pytanie to macie jakiś patent na podsufitkę Bardziej mi chodzi o to, że wyszły brązowe plamy od gąbki pod spodem z tego co zauważyłem, czy ktoś to już przerabiał Schodzi normalnie Jak z praniem chemicznym w firmach zajmujących się tym
Kolejnym mankamentem są delikatne pęknięcia przy pasach..chyba pójdą jakieś łatki..
Co by tu jeszcze Chyba jak na razie wszystko, aaaa no tak, odpaliłem automatyczną antenę, działa idealnie
Jedno zdjęcie na szybko, jutro jak będę cyknę coś więcej.
A teraz...
|
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Kamil
Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Marzec 2013, 00:27
Imię: Kamil |
|
|
Kucharz napisał/a: | dawid, co do wygłuszania to pisz do Kamila, po pierwsze ma doswiadczenie, a po drugie po zakupie kilku ton na pewno cos Ci podpowie |
na razie teoretyczne to doświadczenie, ale dzięki
no nie ukrywam, CSL z mej Barbary to raczej nie będzie
na temat wygłuszenia poczytasz tu:
http://e12-e28.pl/viewtop...r=asc&start=630
a potem znajdziesz w temacie progres.
użyłem mat twardych, tanich na wygłuszenie całości 50x50cm: cena 9,50PLN sztuka
i jakieś 10 mat STP mniej więcej 50-60PLN sztuka
nie skończyłem głuszyć ale jak na razie samych mat BOLL'a weszło 31szt. na podłogę, grodź przednią, i bagażnik
Moim założeniem jest permanentne wygłuszenie i już jestem troszkę zboczony na tym punkcie.
nie wiem jaki jest Twój goal, poza tym nie wiem jaki efekt dadzą moje wygłoszenia, ale coś mi się zdaje że jak ty będziesz na etapie wygłuszeń, to ja już będę miał wiedzę praktyczną
To co wiem na pewno:
tanie maty:
- ciężkie jak cholera
- twarde
- łamliwe
- żeby dobrze przylegały trzeba je mocno podgrzać opalarką, co straaaasznie długo trwa
- nie wygłuszają tak jak maty STP czy Dynamat (koepski współczynnik głuszenia)
Maty droższe:
- klei się je dość szybko i trzymają się super
- mają warstwę aluminium, co zapewnia dodatkową izolację termiczną
- Drogie jak choleraaaaa!!!!!! - -wygłuszenie całego auta STP to jakieś 2,5K minimum!!!!
INNE
- przed klejeniem, koniecznie odtłuszczamy
- tanie maty na gorąco
- mat staramy się nie dzielić, mata w jednym kawałku działa lepiej
- nie kleimy dachu, do spadnie na głowę
- bez względu jakiej maty użyjesz, zawsze dodaj matę miękką gąbkową pub filc, w zależności od miejsca głuszenia
ponieważ głuszysz wtedy dźwięk innych częstotliwości
- najpierw kleimy twarde, a na to miękkie maty
- tam gdzie miałeś maty seryjne tam w Twoim aucie jest głośno więc skoncentruj się na tych miejscach
niech "blacharka będzie z tobą" - udanego remonta |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
|
dawid
Nadwozie: E12
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1978
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 137 Skąd: Żary
|
Wysłany: 16 Marzec 2013, 19:23
Imię: Dawid |
|
|
Kolejny tydzień, kolejna sobota, więc wybrałem się do bawary.
Dziś sprawdziliśmy ciśnienie na cylindrach. Na każdym Cylindrze powyżej 5,0 bar,
książkowo powinno być z tego co widzę aż 9,0 bara.
Teraz się już zastanawiamy czy silnik musi popracować przez długi postój czy ciśnieniomierz jest już dojechany bo czasami puszcza. Kolejny test będzie z innym ciśnieniomierzem.
Ale fakt faktem bawarka odpaliła na raz i chodzi równo.
W następny odcinku "Ja i moja bawara": Wyrzucamy silnik i pozostają dni przy blacharce
z tego co zauważyłem to mam inny alternator o całkiem innym numerze i widać, że ktoś coś dorabiał ;/
Ktoś wie co to za czerwony korek, pod nim są wejścia na 3 kable ;o ogólnie podłączony jest do alternatora hmm..
Foto: RESZTA OCZYWIŚCIE W GALERIA ZDJĘĆ PICASSA
I rarytas, króciutki filmik z odpalenia Bawareczki, tak wiem wiem mam super komin ale komuś się chyba nudziło
BMW E12 1978 RUN ENGINE |
|
|
|
|
|