E12-E28 Strona Główna E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Filmik z IV Ogólnopolskiego Zlotu e12-e28.pl - MAŁKINIA 2014 - http://vimeo.com/102914979

Poprzedni temat «» Następny temat
FSO CARO M54B30
Autor Wiadomość
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Maj 2017, 21:20   FSO CARO M54B30
   Imię: Krzysztof


Witam wszystkich! Podzielę się z wami moim projektem Poloneza <oko> Baza , prawie zdrowe Caro, dawca borewicz z 78r i bmw e92. Cel , driftowóz , tył zostanie z Caro, przód borewicz a do tego będzie to coupe :P Silnik dla pacjenta padł na m54 , wał bmw i dyfer elektroszperunek z poloneza. Niby wytrzymuje.
Parę fotek trapeza i dawcy detali..


Baza


Przymiarka skorpionów w 16calach od Cromy Abarth

Golenie dawcy z czego popadnie <worek>



Przymiarka na dziko i z ciekawości <oko>




Tu możemy zobaczyć jak bardzo rozdmuchane było Caro.



Obecnie tak wygląda przeszczep, to były bzdury które można było wykonać w wolny weekend, teraz dopiero się zacznie cięcie , spawanie i kombinacje alpejskie :P


A tu najbardziej aktualne foto, rozbiórka do wyjęcia silnika...
C.D.N
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Ślivak 
Moderator


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1059
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:56   
   Imię: Łukasz


fajnie :D ... aż mi się przypomniało czerwone Akwarium MR'87 z 1988r. mojego ojca :)

Ty zrobiłeś hybrydę MR'87 z klasyczną przednią częścią nadwozia z tyłem jak w MR'89
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Czerwiec 2017, 21:12   
   Imię: Krzysztof


Ślivak, Dokładnie tak, do tego przestawimy słupek i wlecą dłuższe drzwi od truck-a :D Będzie coupe, zawiecha tył e30, przód WV t4 plus springi z Jaguara, wał BMW , wspoma BMW, itd...
Jestem mega fanem e28 i e28 zawsze będzie faworyzowane, przenosi w czasie a przejażdżka sprawia że pękam z dumy :P Ale.. Polonez też ma swój klimat, kupując go za parę stówek był plan by go podreperować i sprzedać. Po tygodniu stwierdziłem że trapez zostaje i nie ma opcji by go pogonić. Myślę że będzie to fajny i ciekawy project. Za tydzień prawdopodobnie pierwsze testy z nowym serduchem :D
O ile ziomek będzie miał trochę luźniej na warsztacie. Foty z testów również się pojawią <oko>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Ślivak 
Moderator


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1059
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 3 Czerwiec 2017, 11:44   
   Imię: Łukasz


Akwaria też były dwie wersje, nie wiem czy wiesz.. jedna miała przód z Borewicza.. a druga z tym metalowym noskiem... wtedy paradoksalnie z przodem borka była tańsza...

Nie zapomnij o polonezowskich sportsitze.. TJ. inter groclin relax <worek>
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Czerwiec 2017, 20:05   
   Imię: Krzysztof


Ślivak, Grocliny odpadają :D Będą typowe kubły, kojarzysz może jaką nazwę miała dokładka pod zderzak do borewicza? Pod jaką nazwą tego szukać? Oczywiście nie chodzi mi o Orciari, tylko o taki jak by pług :P
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Ślivak 
Moderator


Nadwozie: E28
Model: 518i
Silnik: m10b18
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1059
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 21:33   
   Imię: Łukasz


...kojarzyć nie kojarzyłem, ale chodzi o "dokładka przednia, hokej OBRSO do borewicza" najlepiej zapytaj na:
http://www.forum.fsoautoklub.pl
chłopaki robili też laminaty (gdybyś nie znalazł ori):
http://www.fsoautoklub.pl...9e79652e8cc24e2

Draż napisał/a:
kojarzysz może jaką nazwę miała dokładka pod zderzak do borewicza? Pod jaką nazwą tego szukać? Oczywiście nie chodzi mi o Orciari, tylko o taki jak by pług :P
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Czerwiec 2017, 20:08   
   Imię: Krzysztof


Dzięki za info! Robi robote taka dokładka w trapezie :D Zagadam może mi ktoś taką ulepi :P
Małe odświeżenie Borbet Abarth 16r 7.5j et30


_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1385
Skąd: Toruń
Wysłany: 8 Czerwiec 2017, 20:48   
   Imię: Rafał


Szpulki malina :D
Fajny projekt
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Czerwiec 2017, 20:01   
   Imię: Krzysztof


Kargul1005, dzięki! przyszły amorki do Trapeza, teraz tylko czekam na springi i 2x 6 piór klepanych u kowala :D
2x MTS-Śmietnik z VW t4
2x TA-Tesco z BMW e30
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 10 Czerwiec 2017, 10:42   
   Imię: Nando


Ta fura niejednego dziadka zdziwi wieczorowa pora <mina> az beda zalowali ze swoje poldoloty posprzedawali za psi grosz
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1385
Skąd: Toruń
Wysłany: 10 Czerwiec 2017, 15:25   
   Imię: Rafał


Gdyby co to ja mogę skopiować dowolną część bo zajmuję się laminatami, ale dla jednej sztuki zazwyczaj się nie opłaca bo koszty formy mogą przerazić niejednego :/ Potrafię robić elementy o bardzo dużej wytrzymałości w porównaniu do typowego laminatu :D
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Czerwiec 2017, 17:14   
   Imię: Krzysztof


Kargul1005, Dobrze wiedzieć, tylko tak jak piszesz, cena formy dla jednej sztuki to będzie kosmos. A grono FSO jest bardzo tajemnicze <lol>
Dziś odwiedziłem kumpla by zobaczyć co się dzieje z Poldasem. Niestety trzeba ciąć ścianę grodziową bo trochę ciasno. Ale dzięki temu będzie troszkę lepsze rozłożenie masy :P
Tak to wygląda na chwilę obecną, jeszcze bez wyciętej ściany.

Powiem Wam że to jeden z najciekawszych projectów jakie miałem, morda się cieszy za każdym razem jak pomyślę o pierwszej rundzie na gotowo :D Ale przed nami jeszcze masa pracy <oko>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Czerwiec 2017, 19:37   
   Imię: Krzysztof


Ślivak, Jeszcze raz dzięki za ten link :D Chłopaki z FSO pomogli ! Ulepili z chleba i pajęczyny dokładkę OBRSO :D Wleciała też kiera z konkretnym osadzeniem plus naba. Kierownica na zdjęciu wygląda jak wyjęta z pojemnika na śmieci <worek> Ale ogólnie jest jak nowa <y>



_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Czerwiec 2017, 20:07   
   Imię: Krzysztof


Nadal zbieranie gratów, teraz dopiero doceniam dostępność różnych części do BMW.. Do FSO 90% klamotów na zamówienie u tokarzy , blacharzy i innych czarodziejów z porządnym sprzętem, Masakra , nadal trwa dorabianie przerabianie i kombinowanie, silnik już siadł na swoich prototypowych łapach <oko> Ściana grodziowa częściowo musiała być wycięta i pas przedni wraz z dolnym wzmocnieniem. Trochę problem z czasem i terminami... Ale pomału do przodu <oko>
Zrobione dystanse na zamówienie, na przód 3cm na tył 5cm


Customowe wieszaki piór na tył, niższe o jakieś 7cm co daje jakieś 3 do 3.5cm obniżenia przy zachowaniu odrobiny pracy piór


I trochę chaosu <oko> Nie sugerujcie się syfem na silniku.. Jest to wydmuszka do przymiarek swapów <oko>


_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Lipiec 2017, 21:24   
   Imię: Krzysztof


Wreszcie wpadły drzwi od trucka których nie jest wstyd zawieść do blacharza <masakra> Już kilka drzwi wcześniej zakupiłem które po odpakowaniu okazywały się kawałkiem rudego złomu <masakra>


_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Kargul1005 


Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 1385
Skąd: Toruń
Wysłany: 13 Lipiec 2017, 07:44   
   Imię: Rafał


Czekam na relację z przespawania słupków :D Fajnie działasz z tym poldżerem :) Powodzenia
_________________
E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG
 
 
     
MutoN 


Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 412
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Lipiec 2017, 08:17   
   Imię: Michał


bardzo fajny pomysł z tym polonezem <ok>

a jaki plan na środek - klatka i kubły?

Trzeba go będzie porządnie obspawać bo peloponez zbyt sztywny nie jest a z pociętą grodzią i przesuniętym słupkiem pewnie lepiej nie będzie
_________________

 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 13 Lipiec 2017, 09:32   
   Imię: Nando


Klatka go troche usztywni na szczescie.
Ile waza takie 5cm dystanse?
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Lipiec 2017, 21:11   
   Imię: Krzysztof


Dziękuje panowie :) Środek będzie skąpy :P Deska, kilka najpotrzebniejszych przycisków , hydro łapa , kubły i klatka. Buda będzie obspawana, mocowania takie jak wieszaki piór itd również będą na stałe wspawane by wyeliminować pozrywanie śrub.. Co do klatki to właśnie będzie największa zagadka, nie chcę za bardzo rozbudowanego rusztowania, myślę że skończy sie to na jakimś iksie w bagaju, połapane kielichy i rollbar. Ale znów jak sobie pomyśle że jak by coś kiedyś na łuku poszło nie tak, najgorsza opcja złapać słup lub drzewo drzwiami kierowcy bez klatki, to jest dramat :/
Dystanse zważę w tygodniu jak nie zapomnę :P
Prace się opuzniły, silnik został osadzony o 2 cm za daleko do wnętrza auta i nie mieścił się kolektor dolotowy, znów nowe łapy itd, jak dobrze pujdzie (ale wiadomo jak to jest :D ) to auto o własnych siłach wleci na lawetę i lecimy do blacharza, oczywiście będą foty z operacji słupków :D
Kolektor na miejscu.

_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Nando 

Nadwozie: E28
Model: Inny niż wszystkie
Silnik: Brak
Rok produkcji: 1982
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 137
Skąd: Warszawa/Puławy
Wysłany: 12 Sierpień 2017, 18:24   
   Imię: Nando


Jutro mija miesiac bez update'u. Wypadalo by sie czyms pochwalic nie?!?! :D
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Sierpień 2017, 19:07   
   Imię: Krzysztof


Dzieje się! dzieje! :D Okres wakacyjny , urlopy itd :P Ale Poldon pomału powstaje, nie długo postaram się wrzucić jakieś fotki z prac
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Październik 2017, 20:46   
   Imię: Krzysztof


Długo się nic nie działo a czas leci :D Wreszcie się coś ruszyło z poldonem, w czwartek leci do blacharza, obspawa bude, mocowania zawiasu. Padła decyzja że zostają 4 drzwi, Jarałem się na coupe, wszystko już było dopięte, graty kupione iiiiii ? tyle czasu to wszystko trwa że po prostu się rozmyśliłem <masakra> <lol>
mam parę fotek z dzisiaj , jak to fajnie usiadło w polajku. Jedni mówili że vanosy będą wystawać przez grill a inni że będę wycinał dziurę w masce, jednak się udało.



Kolektory też zgrabnie usiadły bez cięcia kolanek.

I ciekawostka! nie mogliśmy dobrać żadnych pedałów , jak wiadomo w bmw wysprzęglik jest hydrauliczny a polonezowski pedał na linkę... Więc kumpel wpadł na pomysł że przerobimy skrzynie bmw pod linkę sprzęgła od poloneza :D


Teraz to już z górki, wszystko co potrzebne już mamy na miejscu. Zostało tylko wyspawać customowy smok (spływ oleju z pompy do przerobionej miski oleju)

Springi z poloneza truck-a w klekocie

Wybierak również musiał zostać przerobiony


Tarcza sprzęgła 240mm mieszanka kevlar

Testowe hydro

Wydech cały z kwasu , końcowy tłumik na foto poniżej docelowo miał trafić na auto, dziś rano został skradziony z poloneza <sciana> Wychodzę rano na parking , polaj na lawecie drzwi pootwierane a w środku wszystko rozrzucone , przeryte, po oględzinach okazało się że zginął tylko tłumik końcowy <masakra>
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Listopad 2017, 21:53   
   Imię: Krzysztof


Boras się spawa, za tydzień składanie :D Jak na Poloneza to mega zdrowa baza.















Pojawiły się również kubełki

_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Listopad 2017, 15:17   
   Imię: Krzysztof


Zawias przód został zastąpiony amorkami MTS z VW T4, Springi z Poloneza traca, pozostało jeszcze dorobić dłuższe dolne wahacze i będzie można skręcić na gotowo przód. Tyłem się zajmę za tydzień o ile czas pozwoli <masakra>
Stary zestaw :D

i obecny


Mozolnie to wszystko idzie, ale na wiosnę wyjedzie w pełnej okrasie :D Najgorsze jest to , że do poloneza nie ma nigdzie customowych części i gotowych zestawów... Więc wszystko trzeba dorabiać samemu na przysłowiowym kolanie.
_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Listopad 2017, 21:27   
   Imię: Krzysztof


Udało się trochę pogrzebać i ulepszyć myśl Polskiej motoryzacji , zmieniłem mocowania zawieszenia (wieszaki) na krótsze, tył ładnie usiadł i zachowała się charakterystyka piór które nie musiały być klepane <oko>




Skręt również udało się przerobić i oczywiście przeróbce zostały poddane wahacze by zrobić negatyw.


_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
mariusz76a 


Nadwozie: Exx
Model: 635 CSi
Silnik: M30
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 213
Skąd: WPR
Wysłany: 25 Listopad 2017, 08:35   
   Imię: Mariusz


To nie jest "myśl Polskiej motoryzacji" tylko raczej włoskiej.
 
 
     
Draż 


Nadwozie: E28
Model: 530i
Silnik: m60b30
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1042
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Grudzień 2017, 23:17   
   Imię: Krzysztof


Prawie koniec! Zostało przerobić zwrotnice na zaciski od punto hgt 20v i tarcze wentyl 284

Kolejne dystanse na zamówienie, miały być wypuszczone szpilki na 55mm, a przyszły 25mm <masakra>
Ale na szczęście miałem szpilki ze starych zapasów :D


_________________
Moja ex babcia :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0.071 sekundy. Zapytań do SQL: 11