[E28 520i] Edition by Charles! --> 533i |
Autor |
Wiadomość |
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Grudzień 2014, 23:14
Imię: Karol |
|
|
Była długa przerwa, Wszystko co działo się od kwietnia postarałem się ogarnąć do kupy.
Przy okazji zdjęcia dywanu pokazała się ruda:
Więc jazda do blacharza, skończyło się na odtworzeniu podpór lewarków obu stron i progu od strony pasażera.
Przy okazji odmalowałem listwę przy schowku bo był nalot rdzy
Obszyłem boczki drzwi jakoś w czerwcu, - nie mam fotki, zrobię i wrzucę.
Nowa guma przepływomierza z ASO i spinki atrapy stara guma była już w 3 częściach
Wymiana świec
Denerwująca pierdoła, luźny przełącznik świateł. Zastanawiam się do dziś jak ktoś to rozwalił
Z tyłu tarcze były nieciekawe więc Pan Mulder poratował, przy okazji kupiłem gumy od podpory skrzyni.
Ręczny odmówił posłuszeństwa więc wpadł taki zestaw
Wpadł też zamiennik błotnika bo starego rdza tak wcinała znikał w oczach. Blacharz wymienił i powiedział że nie pomalował bo idzie na urlop .
Zabezpieczanie reszty tectylem.
Zakup i nałożenie wosku
wakacyjna wyprawa nad morze Rekinami
Fotel kierowcy nabawił mnie cholernego bólu kręgosłupa. Niestety elementy usztywniające były w "dupi*"
Opony przednie były w stanie zerowym więc wpadły zimówki
Pojawiły się stuki z przedniego zawieszenia, tuleja wąsa na kolumnie kierowniczej była wyrobiona więc wymieniłem. Okazało się że prawy amor również skopany. Na pomoc znów pojawił się Pan Muler z kompletnym przednim zawieszeniem, sprężyny też - 40mm.
Zacząłem robić zakupy, bo buda będzie malowana na wiosnę.
Zderzaki przód i tył. Co ciekawe środek przedniego zderzaka okazał się NOWY na olx różne rzeczy można kupić
Tylny zderzak w stanie bardzo dobrym, obecny jest niestety od początku skrzywiony w dół, ktoś kiedyś musiał w dupe puknąć...(ściągnąłem gumę ze zderzaka i potem pstryknąłem fotkę, dlatego odstaje )
Kupiłem też pas przedni przedliftowy pod dokładkę BBS.
Spoiler
Wpadła też idealna pokrywka bezpieczników, bo stara była połamana
I nerki również błyszczące
Wszystkie graty wpadną razem z malowaniem. |
_________________
|
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Grudzień 2014, 23:48
Imię: Karol |
|
|
Chciałbym spytać Was o opinię. Auto zamierzam całe malować. Podoba mi się obecny kolor auta (lachssilber) , ale korci mnie strasznie (sterlinggrau) Na zgodności z winem jakoś bardzo mi nie zależy.
|
_________________
|
|
|
|
|
JohnDelorean
Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 10:55
Imię: Paweł |
|
|
charlesdisney napisał/a: | Wpadł też zamiennik błotnika bo starego rdza tak wcinała znikał w oczach. |
Jak oceniasz ten zamiennik? |
|
|
|
|
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 13:38
Imię: Marcin |
|
|
Oba kolory fajne. Tez bardzo lubię lachssilbera. |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
|
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 13:52
Imię: Maciek |
|
|
zostaw oryginalny kolor... będzie słodko |
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 17:57
Imię: Karol |
|
|
JohnDelorean napisał/a: | charlesdisney napisał/a: | Wpadł też zamiennik błotnika bo starego rdza tak wcinała znikał w oczach. |
Jak oceniasz ten zamiennik? |
Nie jest źle, nigdy nie będzie taki jak oryginał, i ciężko będzie go dobrze dopasować. Już dwóch blacharzy mi stwierdziło, że lepiej i taniej kupić zamiennik niż odnawiać i odtwarzać coś starego. |
_________________
|
|
|
|
|
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 18:03
Imię: Marcin |
|
|
Na olx są 2 oryginały nowe za 800 pln. |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
|
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Styczeń 2015, 22:08
Imię: Karol |
|
|
Zaczęły się stuki w zawiasie z tyłu, więc trzeba było wymienić amortyzatory. Jak kupowałem e28 to dostałem do auta. Dość stare, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, że długo leżały .
Dokupiłem też osłony amorków Monroe
Amorki
Okazały się krótsze niż były zamontowane, więc auto trochę siadło i zrobiło się twardziej z tyłu.
A tak wygląda po dobrym nawoskowaniu i niewidzialnej wycieraczce na każdej szybie.
|
_________________
|
|
|
|
|
arek90
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 03:12
Imię: Arek |
|
|
Maźnij ten błotnik lewy w kolor. Psuje wizerunek auta, w ruchu.... a ostatnio kilka razy wpadłem na nią.
I już chce ponownie E28 |
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 08:49
Imię: Karol |
|
|
Będzie cała malowana marzec /kwiecień :p musze wytrzymać jeszcze trochę z tym blotnikiem. |
_________________
|
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Luty 2015, 22:01
Imię: Karol |
|
|
Wcześniej odrdzewiałem biżuterię środkiem do odrdzewiania, niestety brak zabezpieczenia od korozji się objawił. Więc powykręcałem co mogłem i zawiozłem do ocynku
Części od zderzaków
Zrobiłem też maraton rekinowi 1100km w jeden dzień, radość z jazdy niezapomniana.
Przy okazji zawitałem do mistrza od felunku
danielS2
i zagarnąłem 4x 9j 16"
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez charlesdisney 11 Maj 2015, 22:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mulik85
mulik85
Nadwozie: E28
Model: 525e-535i
Silnik: m20-m30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 165 Skąd: ok.opole
|
Wysłany: 4 Luty 2015, 22:48
Imię: Łukasz |
|
|
bling bling trasa też ładna..nie moge sie doczekać aż moja gdzieś pogonie |
_________________
|
|
|
|
|
danielS2
danielS2
Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 258 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 5 Luty 2015, 06:43
Imię: daniel |
|
|
miło było poznać i też zazdroszcze pokonanej trasy rekinem który objechał na drugi koniec polski bez zająknięcia .Napewno zrobisz przymiarke na sucho bez opon więc wrzucaj foty |
|
|
|
|
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 5 Luty 2015, 13:26
Imię: Marcin |
|
|
Modne to cynkowanie ostatnio... |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
|
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Luty 2015, 14:57
Imię: Karol |
|
|
Wahacze do wymiany i paczka z ASO
Wahacze DELPHI
Tuleje LEMFORDER
Gumowe podkładki pod spoiler
Osłona cewki (jedna do e30)
Spinki osłony w bagażniku
Dzięki Panie Mulder
I cały czas przygotowuję się na swapa na M30, szukam skrzyni z wyjściem na czujniki. |
_________________
|
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Luty 2015, 15:43
Imię: Maciek |
|
|
polecam się
jak mogę to każdemu pomogę :-) |
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
Mak
______________
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1984
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 392 Skąd: Rydzyna
|
Wysłany: 23 Luty 2015, 09:41
Imię: Maciej |
|
|
U mnie też Delphi + Lemforder |
_________________
|
|
|
|
|
Kermit
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: m20b27
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 24 Luty 2015, 08:17
Imię: Michał |
|
|
Jakie masz et w tych remotecach? |
|
|
|
|
danielS2
danielS2
Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 258 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 24 Luty 2015, 13:07
Imię: daniel |
|
|
et8 |
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Luty 2015, 23:20
Imię: Karol |
|
|
Po wymianie wahaczy dużo się nie zmieniło, chociaż kierownica bije mniej przy hamowaniu, niestety nadal ściąga i są stuki na niektórych dziurach.
Okazało się, że gumy stabilizatora przód, są skopane.
Prezent od Muldzia:
Po wymianie głuche stuki zniknęły
Kupiłem też zaciski na tył pod swapa, przód hamuje ładnie ale tył słabo, więc stąd ten pomysł. Szukałem zacisków od E34 525 i wzwyż, bo są większe niż 520i i 518i. Kupiłem niby od 525, tylko jak to sprawdzić Numery które są na zaciskach nic nie mówią.
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez charlesdisney 7 Marzec 2015, 23:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Luty 2015, 23:51
Imię: Maciek |
|
|
mam taki sam set, tak to wygląda u mnie |
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Luty 2015, 23:56
Imię: Karol |
|
|
To będzie to samo, dzięki! |
_________________
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Luty 2015, 08:03
Imię: Krzysztof |
|
|
Dobrze działasz Też mnie to czeka na następy sezon, Jak tam z dekorami? dogadałeś sprawę? |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
MutoN
Nadwozie: E28
Model: 520i @ 528i
Silnik: m20b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 427 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Luty 2015, 09:22
Imię: Michał |
|
|
@ mulder
Kopara opada na zdjęcia, chciałoby się powiedzieć ze fabryka, ale to lepiej bo na bilsteinie
@charlesdisney
Jeździłem przedliftem i hamulce to masakra, odczujesz zmianę na duży + |
_________________
|
|
|
|
|
Bambus
Nadwozie: Exx
Model: e30 335 i e28
Silnik: M30B35 i M20B20
Rok produkcji: 1988 i 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 101 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 25 Luty 2015, 09:44
Imię: Robert |
|
|
charlesdisney napisał/a: |
Kupiłem też zaciski na tył pod swapa, przód hamuje ładnie ale tył słabo (bębny są), więc stąd ten pomysł. |
Wrzucasz cała belkę tylną czy same wachacze na tarczach? |
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Luty 2015, 13:04
Imię: Karol |
|
|
Draż napisał/a: | Dobrze działasz Też mnie to czeka na następy sezon, Jak tam z dekorami? dogadałeś sprawę? |
Niestety, przez swapa budżet na malowanie trochę się "zawiesił" Więc blacharka będzie robiona w sezonie.
MutoN napisał/a: | @ mulder
@charlesdisney
Jeździłem przedliftem i hamulce to masakra, odczujesz zmianę na duży + |
To jest polift , teraz muszę te zaciski trochę odnowić i kupić zestaw naprawczy.
Bambus napisał/a: |
Wrzucasz cała belkę tylną czy same wachacze na tarczach? |
Zakładam zaciski i zmieniam tarcze, tylko to. Pasują tak samo. |
_________________
|
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Marzec 2015, 22:24
Imię: Karol |
|
|
Wpadły nowe żaróweczki H4, różnica od nonamów kosmiczna.
Po około 2 tyś znowu jakieś hałasy na dziurach, wahacz dolny prawy do wymiany. Udało się dorwać pojedynczy Febi w atrakcyjnej cenie (katalogowo tylko do E34, wszystkie stalowe pasują do E34, E28, E32 itd w aucie obecnie mam aluminiowe więc powinno pasować), gratis okładziny i taki bajer na dokumenty.
|
_________________
|
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28 Marzec 2015, 21:28
Imię: Karol |
|
|
Przyjechał silnik
Przed myciem wyglądał dość niewyraźnie i nieciekawie :
Dimmer, pendzle, szczotka, 1,5h i zrobiło się przejrzyście i przyjemnie.
Część fantów:
Łożysko oporowe SACHS
Pompa wspomagania
Wyjście mocy Febi
Wysprzęglik Delphi
Dyfer z 528i -> 3,45
Chłodnica od M30
Wleci też wygłuszenie na ścianę grodziową.
|
_________________
|
|
|
|
|
charlesdisney
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 216 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2015, 20:11
Imię: Karol |
|
|
Fotki niestety w opłakanej jakości, ale kto myśli żeby brać aparat na wymianę silnika
Spakowane
No i wygłuszanie komory
Pojechałem następnego dnia odebrać kolejne części, wracam i silnik w aucie
|
_________________
|
|
|
|
|
zIeLoNy
Nadwozie: Exx
Model: E38, E46
Silnik: M62TUB35, M57D30
Rok produkcji: 1999, 2001
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2015, 20:19
Imię: Wiktor |
|
|
idziesz bardzo fajnym torem, trzymam kciuki
pzdr |
_________________
|
|
|
|
|
|