E28 zwany Groszkiem m20b20 |
Autor |
Wiadomość |
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Listopad 2014, 21:40
Imię: Krzysztof |
|
|
kotos, Całość zostanie malowana po wszelkich pracach blacharskich, albo wleci karminrot bądz zostanie taki jak jest, bo bardzo mało takich zieleni V8 bedzie na weekendy a do jazdy na co dzien mam ekonomicznego diezelka |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Grudzień 2014, 22:51
Imię: Krzysztof |
|
|
Beczka sprzedana Można szukać motorowni i brać sie za wyspawanie kasty Pierwsze małe zakupy dla groszka, felgi MIM Stinnes 8.5 r17 et 13 opony 205/40/17. Felgi oczywiście przejdą renowacje, rant polerka rotor malowany na taki jak jest. Jedno foto na szybko po załadowaniu kół na pake
|
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
kubik
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 396 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 1 Grudzień 2014, 23:22
Imię: Kuba |
|
|
Ładny tasiemiec na feldze |
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Grudzień 2014, 21:15
Imię: Krzysztof |
|
|
Swoją drogą jestem ciekaw kto sie zgodził na odważniki na rancie |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 3 Grudzień 2014, 11:54
Imię: Adam |
|
|
Dobry ten groszek. Jesli w planie jest v8 to sugeruje wzmocnienie budy poprzez zainstalowanie klatki. Kasta e28 ma duzo slabych punktow, ktore potrafia popekac szczegolnie przy swapach tego typu.
To dobra konstrukcja ale przy o wiele wyzszych parametrach silnika niz fabryka dala takie elementy jak np szczyty slupkow B potrafia popekac. A domyslam sie, ze celem swapu nie jest tylko jazda w niedziele do kosciola.
Felgi MiM i owszem fajny maja rancik ale to strasznie ciezkie rolki i na e28 mi nie leza ale to tylko moja opinia.
Powodzenia w modach!
PS
Szybko Ci sie sprzedal ten beczyslaw. Na czym go obnizyles tak ladnie? |
|
|
|
|
Szalik1
Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 3 Grudzień 2014, 15:18
Imię: Wojtek |
|
|
przeciez v8 ma porównywalna moc co m5 a buda od m5 nie rózni sie za bardzo od zwyklej |
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 3 Grudzień 2014, 16:24
Imię: Adam |
|
|
Zgadza sie. Wszystko teoretycznie powinno byc ok. Swoj wywod opieram na wslasnym doswiadczeniu. Pekniecia na slupkach bywaja tez w 535. Nasze e28 nie sa juz dawno nowymi autami, zmeczenie materialu przez lata robi swoje. |
|
|
|
|
Beatles
Mr Zielona Otchłań
Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 3 Grudzień 2014, 17:42
Imię: Marcin |
|
|
Ciekawe jest to co mówisz, też wiem o pogiętych e28 które mają problemy ze sztywnością.
Pytanie 1: czy jest możliwe unikniecie tego, mniej inwazyjne niż klatka
2: Czy masz informacje że np w 535i jest to częściej spotykane niż np. w m20 czy m10? |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Grudzień 2014, 19:07
Imię: Krzysztof |
|
|
StarZcarZ, Teraz to mi burze mózgu zrobiłeś, zadam to samo pytanie co przedmówca. Co zrobić by uniknąć wkładania klatki? bo nie bardzo mi to pasuje
Beczke kupił kolega, fan MB. Springi były pod zamówienie. |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 3 Grudzień 2014, 23:23
Imię: Adam |
|
|
Spokojnie Panowie, nie pekajcie to dotyczy promila, moze dwoch wszystkich jezdzacych e28.
Na wlasne oczy widzialem dwa egzemplarze z tego typu defektem w tym jedna 535, ktora lekkiego
zycia nie miala (co nie oznacza, ze po wypadku czy cos podobnego). Wlasciciel dbal o nia bardzo
po prostu nie szczedzil kucy z m30. Druga to swap v8 z 525, w ktorej 2 razy pekala przednia szyba zanim wykryto pekniecie na slupku A.
Slyszalem jeszcze o dwoch innych "kwiatkach".
Nie chce siac strachu ale jezeli mialbym w planie zmiane silnika,
w celu zrobienia sobie e28 do jazdy rozrywkowo-wyczynowej to na pewno klatke bym wsadzil.
Glownie ze wgledu na swoje bezpieczenstwo, a przy okazji by konstrukcja byla sztywniejsza. |
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 22:38
Imię: Krzysztof |
|
|
Rozpurki i wyspawana kasta muszą wystarczyć |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 23:05
Imię: Krzysztof |
|
|
Nie przypuszczałem że znalezienie 4.0 bądz 4.4 w dobrym stanie i z manualną skrzynią jest tak ciężkie 3.0 v8 jest od cholery.... Ale pakować 3.0 v8 to już bym wolał pancerne m30b35 i cieszyć sie pięknym dźwiękiem r6 i dość sporą mocą a między czasie rozglądać sie za przyzwoitym 4.4
A do tego żona marudzi Dziecko w drodze! a ty tylko pakujesz kase w klasyki |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 23:26
Imię: Maciek |
|
|
pozwól, że się wtrącę
ale jak już to pakuj m60b40 ominie Ciebie wiele nieprzyjemności |
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 23:33
Imię: Krzysztof |
|
|
Mulder, No właśnie dużo osób mi to mówi, aż taka różnica jest pomiędzy 4.0 a 4.4? |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 23:39
Imię: Maciek |
|
|
Draż napisał/a: | Mulder, No właśnie dużo osób mi to mówi, aż taka różnica jest pomiędzy 4.0 a 4.4? |
w nieprzyjemnościach?
tak!
zaczynając od elektrycznego termostatu, poprzez Vanosy, napędy rozrządu itp itd... lista naprawdę spora...
w m60 zmienisz łańcuchy, prowadnice, napinacze i latasz non stop do odcinki
ogólnie V8 w e28 to temat rzędu od 10 tyszcza... więc jak nie masz totalnie luźnej takiej gotóweczki to szukaj dobrego plastika m52b28 lub m50b25
albo idąc z duchem epoki po prostu m30b35... |
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 23:46
Imię: Krzysztof |
|
|
Jak nie znajde zdrowego m60 wkładam m30b35 i m60 będzie musiało poczekać na przyszły sezon, m50 mi jakoś nie pasuje do e28 mimo to ze dobry motor, w e36 sobie chwaliłem. |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Grudzień 2014, 21:21
Imię: Krzysztof |
|
|
Po całym dzisiejszym dniu grzebania w podciśnieniach, suszenia wiązek, fajek, wymianie świec i wielu innych czynnościach uparty groszek odpalił i szczerze powiem ze odzyskał ducha, i zwracam honor b20 i tak ten kibel wyleci ale jest na prawde zdrowy |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 10:59
Imię: Krzysztof |
|
|
Ma ktoś wypróbowany środek do płukania reflektorów? Coś delikatnego by nie uszkodzić odbłyśników |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
mulik85
mulik85
Nadwozie: E28
Model: 525e-535i
Silnik: m20-m30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 165 Skąd: ok.opole
|
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 11:29
Imię: Łukasz |
|
|
hej.wsyp proszek do prania i mocno potrzasaj..działa super.tylko rób to na sucho,bez wody |
_________________
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 15:54
Imię: Krzysztof |
|
|
mulik85, Wypróbuje Dzieki! |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
mulik85
mulik85
Nadwozie: E28
Model: 525e-535i
Silnik: m20-m30b35
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 165 Skąd: ok.opole
|
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 16:34
Imię: Łukasz |
|
|
na koniec wydmuchaj spręzonym powietrzem i będzie malinka |
_________________
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Grudzień 2014, 19:02
Imię: Krzysztof |
|
|
3 reflektory wyszły ładnie, ale czwartego musze czymś mocniejszym potraktować
Dziś przymiarka felgi, nie mogłem sie zdecydować czy dać profil 40 czy 50 i teraz już wiem ze
40 foto jeszcze na ori zawiasie. Mam nadzieje że jutro uda mi sie upchnąć krótkie springi.
|
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
kubik
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: 2,4
Rok produkcji: 1983
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 396 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 19 Grudzień 2014, 23:02
Imię: Kuba |
|
|
IMO na 50tce lepiej |
|
|
|
|
włodar_e30
Nadwozie: E28
Model: E30, E28
Silnik: M52B28, M20B20
Rok produkcji: 1989, 1984
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 303 Skąd: Puszczykowo/Swarzędz
|
Wysłany: 20 Grudzień 2014, 17:13
Imię: Marcin |
|
|
kubik napisał/a: | IMO na 50tce lepiej |
Na 40 będzie git jak dostanie gleby |
_________________
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Grudzień 2014, 17:59
Imię: Krzysztof |
|
|
włodar_e30, Dokładnie tak i dystanse po 2cm, mysle ze sie dobrze spasuje. Miałem tak w poprzednim rekinie tyle że bez dystansów. |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
danielS2
danielS2
Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 258 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 20 Grudzień 2014, 20:56
Imię: daniel |
|
|
ten rekin już pomalowany czy jak??? wygląda naprawde dobrze skubany |
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Grudzień 2014, 21:38
Imię: Krzysztof |
|
|
danielS2, Nie umyty z kerchera, wszystkie zabiegi dopiero przed nim |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
Kargul1005
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21 Grudzień 2014, 22:03
Imię: Rafał |
|
|
Ten kolorek ma potencjał
Ja tam bym został przy m20b20 bo to dobry silnik z przepięknym dźwiękiem. Chciałbym mieć możliwość przejechania się wersją na podciśnieniach bo słyszałem, że szybciej i agresywniej się wkręcają na obroty niż motronic... |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
|
Filip0
Burgund Lover
Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 21 Grudzień 2014, 22:11
Imię: Filip |
|
|
To ile chcesz za te białe kierunki? |
_________________
|
|
|
|
|
Draż
Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Grudzień 2014, 19:37
Imię: Krzysztof |
|
|
Kargul1005, Szybko i agresywnie? Mówimy o tym samym silniku? Dzwięk piękny ale nic więcej.
Filip0, Kierunki nie są na sprzedaż |
_________________ Moja ex babcia
|
|
|
|
|
|