 |
E12-E28
Forum posiadaczy i miłosników BMW E12 i BMW E28
|
[E28 528i] Zielony żarłacz... |
Autor |
Wiadomość |
Borg39
Nadwozie: E28
Model: 528i A
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Marzec 2014, 21:04 [E28 528i] Zielony żarłacz...
Imię: Mateusz |
|
|
Witam wszystkich serdecznie.
Chwilkę to trwało, ale nareszcie znalazłem trochę czasu, żeby wrzucić kilka fotek mojego rekinka. Z racji tego, że samochód przechodzi w zasadzie kompletną renowację, zastanawiałem się, czy nie umieścić fotek w dziale "remonty", ale uznałem, że tu będzie bardziej adekwatnie, tym bardziej, że remontem zajmuje się wyspecjalizowany warsztat, a ja jestem baaardzo zajętym człowiekiem i nie mam czasu relacjonować przebiegu prac na bieżąco.
Najpierw kilka słów o autku - E28 528i automat, kolor opalgrün. Samochód przyjechał ze Szwajcarii, gdzie był (ciekawostka) w jednych rękach przez 30 lat. Dostałem do niego pełną dokumentację serwisową, masę faktur z bmw, itp.
Oczywiście, samochód miał być w "idealnym stanie", ale wiadomo jak z tymi "ideałami" bywa
Oto wnętrze przed praniem:
Mały detal, a cieszy:
W "doborowym towarzystwie":
Chwila jeżdżenia po mieście "z bananem na twarzy" i poważna decyzja: remontujemy. Najpierw poszukiwanie najpotrzebniejszych części - na szczęście mnóstwo rzeczy jest jeszcze dostępnych w BMW, więc zapada decyzja - odbudowa zgodnie z VIN-em przy użyciu możliwie dużej ilości oryginalnych części, w ostateczności zamienników z "górnej półki". Na pierwszy ogień - elementy gumowe karoserii - wszystkie uszczelki drzwi, maski, klapy kufra, szyberdachu, itd.:
Wszystkie nowe maty głuszące, porysowane listwy chromowane też do wymiany:
Detale - naklejki, gąbka pod skrzynkę narzędziową, itp. duperele:
Tapicerka zdemontowana i wyprana w profesjonalnym zakladzie, szybka ocena stanu: nie jest źle, ale do ideału jeszcze trochę brakuje:
Tak więc, nowe poduszki siedzisk:
I długo oczekiwana paczka z Niemiec:
A w środku...
Nowiutkie poszycia tapicerskie.
To zapakowane w folię to nic innego, tylko nowiutka, oryginalna tylna półka (stara wyblakła od słońca):
Jedyne elementy blacharskie, które "na pierwszy rzut oka" miały korozję, to progi (i to nieznacznie), ale zapadła decyzja - wstawiamy nowe, oryginalne:
Aktualnie autko zostało rozebrane w poszukiwaniu ognisk korozji - na razie wyszło tyle, że pomimo zapewnień o 100% bezwypadkowości (pomiar miernikiem i obejrzenie spodu na to wskazywały), autko miało lekką kolizję prawym przednim błotnikiem (ponoć prostowany i z ogniskami korozji od wewnątrz). Jutro podjadę do warsztatu i zobaczę jak to wygląda, zrobię parę fotek rozebranego autka i będę się starał sukcesywnie dodawać jakieś nowe zdjęcia z postępów prac. |
|
|
|
 |
zaloch

Nadwozie: E28
Model: 520i Edition
Silnik: m30b28
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 56 Skąd: Chełmża-Toruń
|
Wysłany: 30 Marzec 2014, 21:17
Imię: Łukasz |
|
|
Profesjonalne podejście do tematu Remont na grubo Oby tak dalej |
_________________
 |
|
|
|
 |
Borg39
Nadwozie: E28
Model: 528i A
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Marzec 2014, 21:24
Imię: Mateusz |
|
|
zaloch napisał/a: | Profesjonalne podejście do tematu Remont na grubo Oby tak dalej |
Dzięki. Plan jest taki, żeby dalej było profesjonalnie - o ile funduszy wystarczy
Na razie nie ruszałem mechaniki, ale miny raczej nie ma - widać po tym jak jeździ i tym, że przegląd rejestracyjny przeszedł śpiewająco - diagnosta nie wykrył żadnego luzu w zawieszeniu, aż był zdziwiony. Stwierdził, że 3 letnie samochody przyjeżdżające na pierwszy przegląd są bardzo często w gorszym stanie... |
|
|
|
 |
Bodżangmił

Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 30 Marzec 2014, 21:35
Imię: Bodży |
|
|
Zapowiada się nieźle. Trzymam kciuki. |
_________________ BMW M535i 1980
 |
|
|
|
 |
Draż

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Marzec 2014, 21:58
Imię: Krzysztof |
|
|
Idziesz w dobrym kierunku! oby tak dalej. Czekam na dalsze fotorelacje z parc, bo zapowiada się elegancko |
_________________ Moja ex babcia
 |
|
|
|
 |
Kucharz
Pogrzebowy

Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
 |
Kargul1005

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 31 Marzec 2014, 00:24
Imię: Rafał |
|
|
Kurde kiedyś remontami nazywano drutowanie auta w garażu, a teraz z roku na rok poprzeczka zostaje podniesiona. Raczej to dobry znak, że druciarze już zakatowali swoje trupy i zostają tylko auta warte odbudowy |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
 |
Mulder

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1922 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 31 Marzec 2014, 09:22
Imię: Maciek |
|
|
idziesz w koszta widzę :-)
ale E28 się należy |
_________________ Черный Bymep
  |
|
|
|
 |
grulson
grulson
Nadwozie: E28
Model: 520
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1986
Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 165 Skąd: NN
|
Wysłany: 31 Marzec 2014, 11:25
Imię: Łukasz |
|
|
za te części zapłaciłeś już pewnie więcej jak za całe auto . W którym zakładzie robisz blacharkę? |
|
|
|
 |
Michal83

Nadwozie: Exx
Model: W124 500E
Silnik: M119
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 65 Skąd: ZBI
|
Wysłany: 31 Marzec 2014, 16:39
Imię: Michał |
|
|
Co kolejne zdjęcie i jego opis, to oczy co raz bardziej włażą na wierzch nie przebierasz w środkach.
Mam prośbę. Mógłbyś podrzucić na pw wykaz z numerami wszystkich uszczelek i dupereli, które kupowałeś? Dużo by to ułatwiło życie, bo muszę zrobić identyczne a nawet i trochę bardziej rozbudowane zamówienie |
|
|
|
 |
Borg39
Nadwozie: E28
Model: 528i A
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31 Marzec 2014, 20:58
Imię: Mateusz |
|
|
Michal83 napisał/a: | Co kolejne zdjęcie i jego opis, to oczy co raz bardziej włażą na wierzch nie przebierasz w środkach.
Mam prośbę. Mógłbyś podrzucić na pw wykaz z numerami wszystkich uszczelek i dupereli, które kupowałeś? Dużo by to ułatwiło życie, bo muszę zrobić identyczne a nawet i trochę bardziej rozbudowane zamówienie |
Witam. Moje zamówienie też będzie większe - już mam sporo innych gratów, których nie zdążyłem jeszcze pofotografować. Muszę dokładnie przejrzeć papiery i wtedy chętnie podeślę wykaz części wraz z numerami, ale chwilkę mi to zajmie, a z czasem u mnie krucho Jak jutro poograniam tematy w robocie, to chętnie odpowiem na wszelkie pytania. |
|
|
|
 |
Michal83

Nadwozie: Exx
Model: W124 500E
Silnik: M119
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 65 Skąd: ZBI
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 10:37
Imię: Michał |
|
|
Cieszę się, że udzielisz wsparcia |
|
|
|
 |
Borg39
Nadwozie: E28
Model: 528i A
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2014, 19:37 Ciąg dalszy...
Imię: Mateusz |
|
|
Witam ponownie.
Z uwagi na chroniczny brak czasu, nie miałem kiedy dodać kolejnych fotek, ale dziś coś dorzucam. Sorry z góry za kiepską jakość i niewielką ilość zdjęć, ale tak to jest, kiedy nawet nie ma czasu rozpakować kolejnych części, a fotki robi się komórką...
Tak więc, rekin rozebrany - naprawdę nie jest źle - blachy są wyjątkowo zdrowe, jak na swój wiek.
Pas tylny i podłoga bagażnika:
Pod kanapą:
Niestety, jak już pisałem wcześniej, samochód miał kolizję w prawy przedni błotnik, o czym nie wiedziałem, więc tam pojawiła się korozja (ale na szczęście tylko tam):
Niestety, przez przypadek skasowałem fotkę starego błotnika od wewnątrz, ale przy następnej okazji ją wrzucę, natomiast właśnie odebrałem nowy - co ciekawe z nalepką "made in South Africa"
Do tego osłona wnętrza błotnika, uszczelki, itp.:
Dojechały też gumy na zderzaki, oryginalna folia uszczelniająca do drzwi BMW i jeszcze jedna mata głusząca:
Niestety, tapicer po rozebraniu foteli, stwierdził połamanie sprężyn oparcia fotela kierowcy (dziwne, bo w ogóle nie było tego czuć), więc:
Widać, że rama przeleżała swoje w magazynie, ale po oczyszczeniu z rdzawego nalotu będzie wiernie służyć przez kolejne lata
CDN... |
|
|
|
 |
Draż

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2014, 21:43
Imię: Krzysztof |
|
|
Widzę że grubo się tu robi Jakiś napad na ASO?? Jak to dla rekinka ''cena nie gra roli" |
_________________ Moja ex babcia
 |
|
|
|
 |
Bodżangmił

Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2014, 22:00
Imię: Bodży |
|
|
...Ale gość |
_________________ BMW M535i 1980
 |
|
|
|
 |
Kargul1005

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lis 2007 Posty: 1468 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 02:46 Re: Ciąg dalszy...
Imię: Rafał |
|
|
Borg39 napisał/a: |
Niestety, przez przypadek skasowałem fotkę starego błotnika od wewnątrz, ale przy następnej okazji ją wrzucę, natomiast właśnie odebrałem nowy - co ciekawe z nalepką "made in South Africa"
[url=http://imagizer.imag...bl6.jpg]Obrazek[/URL]
|
Jak kupowałem do swojej to też miałem taką naklejke i tak samo jak Ciebie mnie też to dziwiło. Szczerze mówiąc mam nadzieję, że nie robili tego rdzenni mieszkańcy tego kontynentu |
_________________ E28 520i nerzbraun mettalic >>>Remont<<<
dupowóz:
Kałdi A4 LPG |
|
|
|
 |
boogie
Nadwozie: Exx
Model: M6
Silnik: 5.0
Rok produkcji: 2006
Dołączył: 27 Maj 2013 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 04:56
Imię: Mirek |
|
|
Wiele aut kilkanaście lat młodszych, nie ma w tak ładnym stanie blachy pod poszyciem i w zakamarkach, więc nie grzesz
Te tapicerskie elementy co kupiłeś, to przeleżały ponad ćwierć wieku na magazynie bo w szoku jestem, że takie rzeczy na magazynach firmowych jeszcze mają.... |
|
|
|
 |
Adaasko
Bronzitbeige

Nadwozie: Exx
Model: 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985'
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 174 Skąd: ten swąd?
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 13:59
Imię: adaś |
|
|
ała, czy naprawde w tym aucie wymagana jest wymiana całych progów?!
przeciez nawet zamienniki w aso, nie sa tak solidne jak oryginały... ratuj to co jest, ewentualnie naprawiaj oryginalne... wstawiane zawsze wyjdzie znaczine szybciej, niz zadbane oryginaly... |
|
|
|
 |
Borg39
Nadwozie: E28
Model: 528i A
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 19:16
Imię: Mateusz |
|
|
Kargul1005 napisał/a: | Szczerze mówiąc mam nadzieję, że nie robili tego rdzenni mieszkańcy tego kontynentu |
Pewnie robią (ze względu na tańszą siłę roboczą). Tak naprawdę to obsługę maszyny tłoczącej blachę może wykonywać nawet Makumba, grunt żeby kontrola jakości i dobór surowca były wykonane przez Hansa
boogie napisał/a: | Te tapicerskie elementy co kupiłeś, to przeleżały ponad ćwierć wieku na magazynie bo w szoku jestem, że takie rzeczy na magazynach firmowych jeszcze mają.... |
Ciężko powiedzieć - materiał wygląda świeżo, jakby był wykonany niedawno, poduszki siedzisk też. Natomiast rama fotela musi mieć swoje lata. A że mają na magazynach? Napiszę nieskromnie - BMW to porządna firma, która zapewnia dostęp do części bardzo długo po zakończeniu produkcji modelu. Spróbuj kupić jakiś detal (oczywiście nie mówię o częściach eksploatacyjnych) do dowolnego auta japońskiego, które zostało wycofane z produkcji 8-10 lat temu...
Adaasko napisał/a: | ała, czy naprawde w tym aucie wymagana jest wymiana całych progów?!
przeciez nawet zamienniki w aso, nie sa tak solidne jak oryginały... ratuj to co jest, ewentualnie naprawiaj oryginalne... wstawiane zawsze wyjdzie znaczine szybciej, niz zadbane oryginaly... |
Miałem ten sam dylemat Niestety, po długich dyskusjach ze specjalistą w zakresie napraw blacharskich, doszliśmy do wniosku, że najlepiej wstawić nowe oryginały - już tłumaczę dlaczego: Samochód miał uszkodzone progi zewnętrzne (nie podłużnice - progi wewnętrzne) w dość nietypowym miejscu - mniej więcej na środku. Wyglądało to tak, jakby kiedyś zahaczył o jakiś przesadnie wysoki próg zwalniający, krawężnik, albo coś podobnego (niestety nie mam fotki ). Oryginalna powłoka antykorozyjna została uszkodzona, więc do korozji już niedaleko, a że stało się to pewnie z 20 lat temu (widać było, że ktoś próbował to "domalować"), korozji już trochę było. Gdyby chcieć to zrobić "tak jak Bozia przykazała", należałoby wycinać próg po kawałku, spawać po środku, robić wstawki, itp. Sorry, ale nieco to trąci "rzeźbą". W tym przypadku zostaną wstawione całe nowe elementy, o jakości gwarantowanej przez BMW (patrz wyżej), w miejscach fabrycznych spawów (a specjalistę od tego mam świetnego). Chyba tak będzie lepiej. I nie jest to moja opinia (przyznam, że w kwestii blacharki jestem laikiem), ale blacharza-lakiernika z wieloletnim doświadczeniem m. in. w naprawie starych samochodów. |
|
|
|
 |
Adaasko
Bronzitbeige

Nadwozie: Exx
Model: 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985'
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 174 Skąd: ten swąd?
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2014, 01:17
Imię: adaś |
|
|
ah, jesli tak - jesli faktycznie dostęp i budowa wykluczają sensowną reanimację - to jest to sprawa zrozumiała - nie podlegająca dyskusji.
aczkolwiek nie wiem czy wiesz, jak to jest z tą jakością elementow blacharskich, nawet tych z ASO...
miejmy nadzieje ze faktycznie fachowiec jest pierwsza liga, przy blacharce zwykła ludzka staranność, dobra chemia, odpowiednie czasy między kolejnymi powłokami mogą faktycznie dac spokój na lat
trzymam kciuki - i bardzo chętnie pooglądam relacje z naprawy, i ogolnie blacharkę - jest to temat bardzo mi bliski. |
|
|
|
 |
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,034 sekundy. Zapytań do SQL: 7
|