[E28 520i] dmn88ck Black Sapphire |
Autor |
Wiadomość |
Kucharz
Pogrzebowy

Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 16 Grudzień 2013, 18:31
Imię: Damian |
|
|
Kucharz napisał/a: | dmn88ck napisał/a: | A tak na poważnie black sapphire robi na mnie mega duże wrażenie |
Hubert ma u siebie BlackSapphire, możesz sobie zerknąć |
Pięknie się prezentuje rekin w tym kolorze ale skoro takie e28 juz jest to szukam dalej koloru dla swojego Eh a black sapphire to miał być taki pewniak gdybym nie wymyślił niczego innego... |
|
|
|
 |
Kucharz
Pogrzebowy

Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
Wysłany: 16 Grudzień 2013, 22:40
Imię: Marcin |
|
|
dmn88ck napisał/a: | Kucharz napisał/a: | dmn88ck napisał/a: | A tak na poważnie black sapphire robi na mnie mega duże wrażenie |
Hubert ma u siebie BlackSapphire, możesz sobie zerknąć |
Pięknie się prezentuje rekin w tym kolorze ale skoro takie e28 juz jest to szukam dalej koloru dla swojego Eh a black sapphire to miał być taki pewniak gdybym nie wymyślił niczego innego... |
jest jeden genialny kolor z palety BMW, ale nie napiszę jaki bo wtedy sam będę musiał kombinować na jaki kiedy prysnąć e28 |
_________________ www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 17 Grudzień 2013, 18:02
Imię: Damian |
|
|
Kucharz napisał/a: | jest jeden genialny kolor z palety BMW, ale nie napiszę jaki bo wtedy sam będę musiał kombinować na jaki kiedy prysnąć e28 |
Sundown?
 |
|
|
|
 |
danielS2
danielS2

Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 258 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 18 Grudzień 2013, 21:13
Imię: daniel |
|
|
a plan na jakieś koło jest? |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 14:18
Imię: Damian |
|
|
Planu na koło jeszcze nie ma. Za to jest przymusowy plan na ogarnięcie zegarów
Od początku nie chodził prędkościomierz ale jakoś specjalnie mnie to nie denerwowało i dało się z tym jeździć. Wczoraj wskazówki obrotów, temperatury i poziomu paliwa zaczęły opadać podczas jazdy i wracać do normalnej pozycji. Stało się tak kilka razy przez cały dzień aż całkiem zdechły. Inspekcja przygasała razem ze wskazówkami. Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
Dominique

Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 14:42
Imię: Dominik |
|
|
Zegary pewnie się zepsuły... |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 15:13
Imię: Damian |
|
|
Akurat na to sam wpadłem |
|
|
|
 |
Dominique

Nadwozie: E28
Model: E28 533i USA
Silnik: M30B32
Rok produkcji: 02.06.1983
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 809 Skąd: wigry/warszawa
|
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 22:00
Imię: Dominik |
|
|
Hehe, sorry, ale to była pierwsza myśl, która wpadła mi do głowy
Ostatnio sporo na forum mówi się o problemach z zegarami, więc myślę, że znajdziesz tam wiele wskazówek jak co ponaprawiać itd.
Daj znać co się wysypało jak już to ogarniesz. |
_________________ Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jeździłby w Beemce.
E30 320i 05/1987 Cirrusblau Metallic
E28 533i 06/1983 USA Alpinweiss |
|
|
|
 |
Draż

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m60b35
Rok produkcji: 81
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 1096 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Grudzień 2013, 17:50
Imię: Krzysztof |
|
|
Fajny rekinek! kolor tez oki:) Osobiscie przy zmianie koloru brałbym tylko pod uwage kolory z palety naszej marki, przy kombinacjach moze wyjść niezły festyn Przy zegarach sprawdz baterie, pewnie sie wylały Powodzenia przy pracach!!!
Pozdro! |
_________________ Moja ex babcia
 |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 1 Styczeń 2014, 23:33
Imię: Damian |
|
|
Jeśli chodzi o kolor to od samego początku wchodziły w grę tylko te z palety bmw Wygląda na to że już znalazłem swój typ.
Za główny cel na 2014 rok obrałem sobie blacharkę+lakier. Remont zacznę po zakupieniu dupowozu do bicia kilometrów więc wyleci też instalacja LPG.
Malowałem już sporą część swojego poprzedniego samochodu i nie da się bez przekleństw opisać stanu w jakim człowiek znajduje się kiedy dostrzega bąbel z wykwitem rdzy na nowiutkim lakierze. W związku z czym chcę usunąć całkowicie starą powłokę i podejść do sprawy tak żebym za jakiś czas nie miał przykrych niespodzianek.
Znajomy mechanik opróżniłby komorę silnika i zdemontował zespół napędowy a ja zająłbym się wybebeszaniem reszty. Do lakiernika chciałbym oddać gołą budę na kołach.
Zastanawiam się w jaki sposób usunąć starą powłokę. Koszt piaskowania karoserii to ok 2 tys zł ale odpada bo jest zbyt inwazyjne. Są delikatniejsze ścierniwa ale kilkukrotnie droższe od piasku więc i koszta rosną. Chemią już się bawiłem i wiem że działa cuda i nie narusza metalu. Używałem środka w sprayu więc przy większych powierzchniach odpada. Czy ktoś z was może polecić mi jakieś wydajne i skuteczne środki? Miał ktoś styczność ze scansolem albo metodami mechanicznymi (szkiełkowanie, korundowanie, sodowanie)? |
|
|
|
 |
danielS2
danielS2

Nadwozie: E28
Model: 524
Silnik: diesel
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 258 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 16:50
Imię: daniel |
|
|
hmmm pisałeś w temacie że blacharka jest super także po co ruszać....lakier nowy rozumiem i chyba bym zostawił obecny |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 17:19
Imię: Damian |
|
|
Stan blacharski się nie zmienił ale profesjonalny lakiernik a nie Mietek w garażu za 300 zł od elementu to duży koszt więc chyba lepiej nie ryzykować i zedrzeć starą powłokę...
Edit:
Tak się upieram na to zdjęcie powłoki ponieważ w poprzednim aucie (stilo 3d 2002rok) na progach pojawiały mi się w kilku miejscach bąble.Lakier był ori. Po ogarnięciu tematu przez blacharza i lakiernika po kilku miesiącach nie było śladu po w/w wykwitach za to pojawiły się 2 zupełnie nowe. Gdybym zdarł do gołego te progi nie byłoby takiego problemu. |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 12:33
Imię: Damian |
|
|
Zastanawiam się nad wcześniejszym wywaleniem gazu. Wtryski zapewne będą do wymiany a nowe póki co odpadają. Czy to prawda że do m20b20 pasują wtryski z m42? |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 07:46
Imię: Damian |
|
|
W moim e28 zaszły pewne zmiany. Wyleciała znienawidzona przez większość userów tego forum instalacja gazowa. Na miejsce stożka kupiłem oryginalną puszkę filtra powietrza. Oczywiście silnik od razu się odwdzięczył i ozdrowiał Jeśli chodzi o wtryski są dobre tylko ktoś pozamieniał ich kolejność Wczoraj podrzuciłem mechanikowi nowe kable NKG, świece NGK, kopułkę i palec Bremi więc powinno być jeszcze lepiej.
Jeśli chodzi o stronę wizualną to upolowałem coś co zakryje paskudną dziurę :
 |
|
|
|
 |
Kucharz
Pogrzebowy

Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 16:31
Imię: Marcin |
|
|
Bardziej niż na zdzieraniu starej warstwy lakieru skupiłbym się na wyeliminowaniu wszelkich oznak korozji i ich dobremu zabezpieczeniu.
A do usuwania chemicznego to są środki, które nawet i pędzlem się nakłada.
Ja używałem PaintRemover, ale nie wiem jak się sprawdzi na dużych powierzchniach. |
_________________ www.firmaorchidea.pl
www.zajazdpodsosnami.pl
www.chodowiak.pl
 |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 27 Luty 2014, 10:27
Imię: Damian |
|
|
Ma ktoś może zdjęcie e28 z przednim pasem starego typu bez zderzaka? Kurier jeszcze nie dotarł a mnie bardzo ciekawi jak to będzie wyglądało.
Jak już wcześniej pisałem usunąłem lpg. Mimo wymiany kabli, świec, kopułki i palca nadal były problemy z falowaniem obrotów i wypadającym zapłonem. Dopiero po wymianie przepływki i komputera auto zaczęło chodzić tak jak powinno ale nie do końca. Po tym jak wskazówka temperatury stawała w pionie zaczynało się szarpanie. Podejrzenia padły na cewkę która jednak okazała się dobra. Dopiero po przeczyszczeniu wszystkich możliwych styków i przelutowaniu kilku łączeń problem ustał |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 10 Marzec 2014, 22:04
Imię: Damian |
|
|
Nowy pas przedni starego typu zamontowany. Udało mi się wreszcie dorwać lampy i lusterka boczne bo moje są kiepsko pomalowane w kolor. Lampy były zapuszczone ale po umyciu i wypolerowaniu jest lustro
\
 |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 19 Marzec 2014, 20:13
Imię: Damian |
|
|
Szukałem długo ale było warto Dzisiaj odebrałem nowy kokpit (fotki sprzedającego)
Po dokładnych oględzinach stwierdzam że nie ma nawet najmniejszego pęknięcia |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 27 Marzec 2014, 21:49
Imię: Damian |
|
|
Padnięty rozrusznik przyczynił się pośrednio do tego, że w tym tygodniu zaczyna się rozbiórka auta. Wylatuje silnik ze skrzynią i reszta gratów spod maski, wszystkie szyby oraz wnętrze. E28 dostanie nowy lakier |
|
|
|
 |
soll
-
Nadwozie: Exx
Model: -
Silnik: -
Rok produkcji: -
Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Marzec 2014, 22:30
Imię: Radek |
|
|
Od kogo kupowałeś deskę - fora, allegro, yebay? |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 27 Marzec 2014, 23:35
Imię: Damian |
|
|
soll napisał/a: | Od kogo kupowałeś deskę - fora, allegro, yebay? |
Nie było ogłoszeń dotyczących deski więc wydzwaniałem do ludzi sprzedających części aż do skutku |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 31 Marzec 2014, 23:09
Imię: Damian |
|
|
Środek prawie cały wybebeszony. Silnik i skrzynia wyjęte. Miało być oryginalnie ale póki co jestem zdecydowany na black sapphire metalic. Zostało co prawda jeszcze kilka dni do namysłu ale jakoś żaden lakier nie jest w stanie go przebić....
W tym tygodniu wrzucę jakieś foty z demolki |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 21:55
Imię: Damian |
|
|
Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu więc prawie skończyłem rozbieranie środka. Odkręciłem też zderzaki, pas przedni, błotniki i parę gratów spod maski. Póki co ze stanu karoserii jestem bardzo zadowolony. Poza fragmentem lewego kielicha i wgniecenia zrobionego od zewnątrz we wnęce koła zapasowego blacharz nie będzie miał co robić. Po stronie kierowcy na podłodze były nieoryginalne zabezpieczenia. Zapobiegawczo je zdarłem ale o dziwo korozji ani śladów roboty pod nimi nie było. Zdjęcia słabe bo robione telefonem przed zmrokiem.
 |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 14:44
Imię: Damian |
|
|
Zewnętrzne wygłuszenie przegrody grodziowej silnika zakończyło żywot więc potrzebuję nowego. Może ktoś polecić jakieś sprawdzone maty wygłuszające i coś do konserwacji podwozia? |
|
|
|
 |
Beatles
Mr Zielona Otchłań

Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 18:29
Imię: Damian |
|
|
Dzięki za link. Jak tylko odbiorę samochód od lakiernika zafunduje sobie stp na przegrodę grodziową od strony komory silnika i drzwi na których miałem wygłuszenie z folii i taśmy samoprzylepnej |
|
|
|
 |
Michal83

Nadwozie: Exx
Model: W124 500E
Silnik: M119
Rok produkcji: 1992
Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 65 Skąd: ZBI
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 06:56
Imię: Michał |
|
|
Jeśli dasz radę, to pomyśl nad dynamatem, w opinii wielu ludzi mają najlepsze maty ;-) |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2014, 15:48
Imię: Damian |
|
|
Jeśli cena idzie w parze z jakością to na pewno prawda. Po przekalkulowaniu zdecydowanie pozostanę przy stp Car audio nie planuję. W przypadku drzwi chodzi mi tylko o trochę znośniejszy dźwięk podczas zamykania i nic poza tym |
|
|
|
 |
dmn88ck
Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 76 Skąd: CK
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 19:22
Imię: Damian |
|
|
Zamówiłem sobie na próbę maty stp na przegrodę grodziową i zastanawiam się czy bez wygłuszenia jazda stała by się uciążliwa? Czy dźwięk silnika byłby wyraźnie bardziej słyszalny w kabinie? Pytam bo widziałem sporo starych VW z komorami robionymi na tzw clean i w żadnej nie uświadczy się wygłuszenia. |
|
|
|
 |
|