[E28 518] Dexter |
Autor |
Wiadomość |
Filip0
Burgund Lover
Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 30 Maj 2012, 19:30
Imię: Filip |
|
|
Nie widzi mi się ta modyfikacja ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 30 Maj 2012, 23:09
Imię: Jakub |
|
|
Filip0 napisał/a: | Nie widzi mi się ta modyfikacja ;-) |
Zawsze moglo byc gorzej :-p
A na powaznie to jesli w E12 zrezygnowali z chromowanych lusterek i zaczeli montowac plastikowe do tego w III serii montowano wnetrze z E28 (deska, konsola centralna, doczki drzwi) to czemu E28 nie moglo by miec chromowanych luster od E12 ;-) |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2012, 10:34
Imię: Jakub |
|
|
Dixi napisał/a: | Nie było ręcznych lusterek w E28 , po prostu ktoś doposażył go o lusterko nie podłączając go |
Jest tak jak napisalem w pierwszym poscie, ze samochod posiada prawe lusterko ustawiane recznie.
Po pierwsze:
ETK stanowi iz wystepowaly lusterka recznie regulowane.
Po drugie:
W sobote zdemontowalem prawe lusterko i nie posiada ono zadnych przewodow do podlaczenia. Uszczelka pod lusterko rowniez nie posiada otworo przez ktory mialy by byc przeprowadzone przewody. W obudowie lusterka nie ma silniczka do regulacji, a cale lusterko jest sporo lzejsz :-p
Tak wiec kolejna ciekawostka rozwiazana.
Fotodowody zrobie w weekend. |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Szalik1
Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2012, 10:43
Imię: Wojtek |
|
|
No to trafił ci sie nie lada rarytas :-P gratka dla kolekcjonerów ;-) w sumie dziwna sprawa bo nigdy nie spotkałem sie z prawym recznym lusterkiem :-P nawet w e12 sa elektryczne :-P |
|
|
|
|
Bodżangmił
Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2012, 10:56
Imię: Bodży |
|
|
W e12 chromowane lustra na drzwiach poliftowych często bywały ręcznie regulowane. |
_________________ BMW M535i 1980
|
|
|
|
|
Szalik1
Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2012, 11:05
Imię: Wojtek |
|
|
chodziło mi o te plastikowe :-P |
|
|
|
|
Bodżangmił
Nadwozie: E12
Model: M535i
Silnik: m30
Rok produkcji: 80
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 2748 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2012, 16:44
Imię: Bodży |
|
|
A tak ,jeśli chodzi o czarne ,to faktycznie też nie spotkałem ;-) |
_________________ BMW M535i 1980
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 18 Lipiec 2012, 15:23
Imię: Jakub |
|
|
Na początek po zdemontowaniu prawego lusterka trzeba było zaślepić miejsce po nim.
Tu należą się podziękowania dla Autownuk-a za poratowanie takową zaślepką
Następnie przyszedł czas na montaż krótszych sprężyn (-60/-40).
Od razu w bagażniku zawitała rozpórka, która została mi z diesla
Dla porównania zdjęcie
Przed:
Po:
Ogólnie jestem zadowolony w 50%.
Przód usiadł ładnie. Ok 55mm.
Tył :evil: tylko 15mm. Trzeba będzie poprawić sprężynę i chlasnąć jeden zwój na początek i zobaczyć jak wyjdzie.
Auto w najniższym punkcie wisi 7cm nad ziemią. Testowałem już śpiących policjantów i jak na razie z żadnym nie było problemów. Gorzej jest z koleinami, na które muszę już uważać.
Na koniec temat elektryczny.
Zabrałem się w końcu za kompletowanie elementów niezbędnych do wykonania wiązki pod dodatkowe światła (te brzydkie żółte od Stara 66 :-P ). Dla ścisłości nie są to światła przeciwmgłowe tylko drogowe więc opcja pójścia na łatwiznę i podpięcia ich w obwód świateł mgłowych odpada bo winny się one załączać razem ze standardowymi światłami drogowymi. Dopięcie ich tak po prostu do "długich" świateł też odpada bo zamiast 110W będzie wisiało na tym obwodzie już 220W. Dla tego też konieczne jest zrobienie nowej wiązki sterowanej osobnym przekaźnikiem. |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 9 Listopad 2012, 23:30
Imię: Jakub |
|
|
Tył po ostatnich modyfikacjach
|
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
Szalik1
Nadwozie: E28
Model: 528i m535i m635csi
Silnik: m30b28 m30b35 s38b36
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 2194 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 9 Listopad 2012, 23:34
Imię: Wojtek |
|
|
co to za czerwony pocisk w tle?? od filipa sie sie pozarażaliście czy co |
|
|
|
|
Filip0
Burgund Lover
Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 9 Listopad 2012, 23:59
Imię: Filip |
|
|
Ty się od mojego Hot tap madl hatch'a odwal |
_________________
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 10 Listopad 2012, 00:41
Imię: Jakub |
|
|
Cytat: | ładnie to siedzi!! |
Ano siadło jak złoto.
Teraz "śpiący policjanci" mogą się okazać już wyzwaniem/przeszkodą
Szalik1 napisał/a: | co to za czerwony pocisk w tle?? od filipa sie sie pozarażaliście czy co |
Dla uściślenia. Czerwony pocisk z silnikiem 1.0 jest rodziców. Moim obecnym dupo wozem jest ostatni tylnonapędowy Opel |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
shakaz
Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 155 Skąd: POZnan*
|
Wysłany: 12 Listopad 2012, 00:24
Imię: michał |
|
|
Przeciwległa Alfy, mam sentyment do tylnonapędowych Opelków
Gleba, gleba!!! Chociaż mi się podobało, tak dupa trochu wyżej, być może jak pokażesz focie w całej okazałości babule, to w rozrachunku okaże się git jak jest |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 21 Styczeń 2013, 22:15
Imię: Jakub |
|
|
Sen zimowy
shakaz napisał/a: | Gleba, gleba!!! Chociaż mi się podobało, tak dupa trochu wyżej, być może jak pokażesz focie w całej okazałości babule, to w rozrachunku okaże się git jak jest |
Mi się taka wysoka dupa nie podoba.
Dla tego też przekulałem auto po garażu, żeby cyknąć fotki jak to wygląda w całości.
Zdjęcia słabe bo i fotograf ze mnie many ale coś tam widać.
Tutaj jak wyglądało PRZED,
a tutaj PO
|
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Adaasko
Bronzitbeige
Nadwozie: Exx
Model: 335i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985'
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 174 Skąd: ten swąd?
|
Wysłany: 22 Styczeń 2013, 13:04
Imię: adaś |
|
|
o, też mam ori zaslepkę
a poza tym dodam, że E30 również wystepowało NIESAMOWICIE RZADKO z jednym lustrem nieregulowanym, no jest wtedy bardzo rzadko spotykany guzik do regulacji, bez przesuwki do zmieny prawe/lewe. |
|
|
|
|
klasyczny
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: m21b24
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Styczeń 2013, 10:44
Imię: Piotr |
|
|
Dokładnie, taki zestaw właśnie jest w kupionej od żbiqa zielonej E28 518i |
_________________ www.klasyczny.com - we love classic & youngtimer cars |
|
|
|
|
Mulder
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 1921 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 00:00
Imię: Maciek |
|
|
ja tak mam w swojej E28 i E12 także
fascynują mnie twoje felgi |
_________________ Черный Bymep
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 14:55
Imię: Jakub |
|
|
Mulder napisał/a: | fascynują mnie twoje felgi |
ATS Kaseloch 7x14 ET11. Rok produkcji '80
Nie na sprzedaż. Na razie. |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
StarZcarZ
stare ale jare
Nadwozie: Exx
Model: E28 528i Sport, 525i, E34 525i SE
Silnik: b28
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 472 Skąd: Anglia
|
Wysłany: 29 Styczeń 2013, 02:14
Imię: Adam |
|
|
Tyl siadl ladnie, ile zwojow trzeba bylo chlasnac by tak kucnela?
Szwajcarski (dziurawy) ser na kolach tez mi sie podoba.
Widzialem podobne aluski ostatnio na sprzedaz ale wieksze o jeden cal, firmy Atiwe. |
|
|
|
|
Konar
R4 power
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 07/06/1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2007 Posty: 141 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Styczeń 2013, 09:16
Imię: Tomasz |
|
|
Attiwe to trochę co innego |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 29 Styczeń 2013, 09:57
Imię: Jakub |
|
|
Na tyl powedrowaly sprezyny od mojego traktora (524td) z pakietem do ciagania przyczep wiec byly troche twardsze od zwyklych i sporo dluzsze od oryginalnych od 518. Poza tym jedna spezyna okazala sie peknieta w 2 miejscach, a druga w jednym wiec nie bylo zalu ciac.
Nie pamietam ile dokladnie zwoi przycialem ale troszke ich bylo. musial bym sprawdzic. |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 29 Styczeń 2013, 11:00
Imię: Dominik |
|
|
Pięknie sie Reprezentuje na tych "Solniczkach" |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
|
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 1 Marzec 2013, 00:59
Imię: Jakub |
|
|
Adaasko napisał/a: | a poza tym dodam, że E30 również wystepowało NIESAMOWICIE RZADKO z jednym lustrem nieregulowanym, no jest wtedy bardzo rzadko spotykany guzik do regulacji, bez przesuwki do zmieny prawe/lewe. |
Oooo taki właśnie
StarZcarZ napisał/a: | ile zwojow trzeba bylo chlasnac by tak kucnela? |
Łącznie wyszło jakieś 5 zwojów licząc całkowitą liczbę zwojów w sprężynie |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 00:23
Imię: Jakub |
|
|
Po przedwcześnie zakończonym sezonie 2012 spowodowanym fatalnym pęknięciem rury wydechowej (tzw portek) rozpocząłem poszukiwania nowej. Niestety kilkumiesięczne szukanie w PL nie przyniosło żadnych rezultatów
Rozszerzyłem poszukiwania i zacząłem śledzić niemieckiego ebay-a. Po miesiącu obserwacji jedyną najtańszą opcją był bosal za 39.90 euro + versand. Ale pewnego dnia pojawiła się okazja za 19.90 + varsand. Grzechem było nie skorzystać. Jednak bez pomocy Miłosza nie było by to takie łatwe za co po raz kolejny chciałem mu serdecznie podziękować
Jednak z powodu braku czasu i niechęci montowania jej ze "starym" wydechem czeka już ponad dwa miesiące na lepsze dni.
Poza tym cały czas udoskonalam moją wizję jak ma docelowo wyglądać "nastka" ale od pomysłu do finalnej realizacji jeszcze daleko. Podstawą jest jednak dobry plan.
Pewnym jest już, że w tym sezonie paliwa nie będzie podawał mi Pierburg 2B4, a jego miejsce zajmie Weber DMTL
|
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
Kucharz
Pogrzebowy
Nadwozie: E28
Model: 525e -->> 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 3244 Skąd: Małkinia
|
|
|
|
|
misza
Nadwozie: Exx
Model: e30 touring
Silnik: m40b18
Rok produkcji: 90
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Maj 2008 Posty: 152 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2013, 21:15
Imię: Michał |
|
|
Gdzie udało ci się kupić tego webera? przeglądam czasem allegro i nigdy nic ciekawego nie było. Ja szukam webera 32/36 DGAV Ten twój 2b4 jeszcze dawał radę? nie miałeś z nim żadnych problemów? |
|
|
|
|
Dexter528i
PAŹDZIERZ 2014 :-)
Nadwozie: E28
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1982
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 2003 Skąd: Rychtal/Byczyna/cała Polska
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 02:25
Imię: Jakub |
|
|
Kolejne teile w układance
-----------------------------------------------------------------------------------------
misza napisał/a: | Gdzie udało ci się kupić tego webera? przeglądam czasem allegro i nigdy nic ciekawego nie było. |
Kupiłem "za tanio" na alledrogo
Obserwowałem go prawie miesiąc.
misza napisał/a: | Ten twój 2b4 jeszcze dawał radę? nie miałeś z nim żadnych problemów? |
Ogólnie daje radę ale gdyby wszystko było w 100% OK to bym nie bawił się w szukanie zamiennika.
Jedynym problemem jest automatyczne ssanie. Na zupełnie zimnym silniku jest sporo za bogato
Sprawdzałem gaźnik z danymi serwisowymi w wszystkie nastawy osprzętu są ok. Obstawiam uszkodzony termiczny wyłącznik czasowy. Niestety nie mam na podmianę i nigdzie nie udało mi się znaleźć żadnych danych o jego rezystancji przy 20st C (przeważnie podawana jest wartość dla tej temp), nie mówiąc już o dokładnej charakterystyce rezystancyjnej
Po rozgrzaniu nie mam już żadnego problemu. Mocy nie brakuje, spalanie w normie.
misza napisał/a: | Ja szukam webera 32/36 DGAV |
Też rozglądałem się za takowym ale temat ciężki. Nawet na ebay czy to niemiecki czy US.
Ale trzeba szukać bo czasem można okazyjnie nabyć ciekawe suweniry
Mam jeszcze takie podajniki do paliwa
Ale nie nadszedł jeszcze ich czas i muszą poczekać
Kucharz napisał/a: | powiem szczerze, że ja to zaczynam powoli zapominać jak gaźnik wygląda |
Postaram się byś nie zapomniał |
_________________ Oo==||==oO
Jest:
RAT in progress '82 518 bez "i"
Było:
'83 ///M528i
'86 524td
'85 524tdA US |
|
|
|
|
JohnDelorean
Nadwozie: E28
Model: 528i
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 96 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2013, 17:13
Imię: Paweł |
|
|
Te halogeny są za*biste, też takie chce! Co to za firma? |
|
|
|
|
|