Przesunięty przez: Dixi 22 Listopad 2009, 19:41 |
[E28 524td] Milosz |
Autor |
Wiadomość |
Miłosz

Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 09:40
Imię: Milosz |
|
|
Najistotniejszym z chyba tysiecy parametrow wplywajacym na komfort jazdy pojazdem uresorowanym jest stosunek masy czesci uresorowanej do czesci nieuresorowanej. Im lzejsze zawieszenie i ciezsze auto tym z wieksza gracja pokonuje nierownosci i tym latwiej osignac regulacje dajaca dobre parametry drogowe nie rezygnujac z komfortu jazdy.
Tyle teorii, w praktyce mysle, ze zmiana wahaczy daje bardzo niewiele, ale nie ma zadnych wad poza optyczna nieorginalnoscia a ja je i tak zmienialem, generalnie nie ma tu zadnego szalu. Kazdy kto jezdzil kiedys busem na stalowych kolach ze wzmacnianymi oponami z indexem C i zalozyl do niego na przymiarke Alu z oponami osobowymi wie o czym mowa, tam roznice czuc juz namacalnie.
Gorne wahacze z E34 nie pasuja, ale sa stalowe i chyba nawet ciezsze niz te z E28 wiec temat generalnie nie istnieje. Dolne w orginale sa aluminiowe, ale wiekszosc zamiennikow na rynku to wahacze stalowe ze wzgledu na cene. Sprubuje zrobic dzis fotke jak to od spodu wyglada.
Co do ceny to aluminiowe oryginalne wahacze LEM do E34 sa drogie jak diabli i raczej drozsze niz do E28, wiec cena raczej nie jest tu zadna zaleta |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
 |
Beatles
Mr Zielona Otchłań

Nadwozie: E28
Model: e28 520iA Lachssilber met.
Silnik: m20b20
Rok produkcji: 1987
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 2836 Skąd: Kielce / Warszawa
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 10:26
Imię: Marcin |
|
|
No, ja jakies 2 lata temu mialem taniej te od e34, nawet wysylalem do kogos z forum ;-) |
_________________ Szczęśliwi spalania nie liczą!
 |
|
|
|
 |
cubici
Freude am Fahren

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 22:43
Imię: jakub |
|
|
Dzięki za odpowiedź. Bardzo konkretnie.
Pewnie zostanę przy oryginałach.
A dlaczego Miłosz założyłeś felgi 16" przy tak zaawansowanym zawieszeniu? |
_________________ www.reku.com.pl
 |
|
|
|
 |
Miłosz

Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2012, 18:21
Imię: Milosz |
|
|
cubici napisał/a: | Dzięki za odpowiedź. Bardzo konkretnie.
Pewnie zostanę przy oryginałach.
A dlaczego Miłosz założyłeś felgi 16" przy tak zaawansowanym zawieszeniu? |
Kurcze strasznie sie zastanawiam co masz na mysli, jesli pytanie ma brzmiec dlaczego takie male felgi to wiekszych nie lubie, to sportu uzywam 17tek, 18tki sa dla mnie nawet w sporcie przerostem formy nad trescia. I gdzie to zaawansowane zawieszenie.... |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
 |
cubici
Freude am Fahren

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 06:58
Imię: jakub |
|
|
Tak, właśnie chodzi mi o rozmiar. O tej marce nie ma co dyskutować.
17'" do sportu a 16" do użytku codziennego to mi wystarcza.
A zawieszenie z regulacją twardości, alu wahacze to już nie jest zwykły połykacz dróg.
Prawda? |
_________________ www.reku.com.pl
 |
|
|
|
 |
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2012, 10:01
Imię: Dominik |
|
|
Co tam u wisienki Nowego słychac ;-) |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 |
|
|
|
 |
Miłosz

Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2012, 18:49
Imię: Milosz |
|
|
Jezdzi dzien w dzien, dajac kupe frajdy, poza myciem raz na czas i tankowaniem brak dalszych czynnosci serwisowych :mrgreen: |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
 |
cubici
Freude am Fahren

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2012, 18:54
Imię: jakub |
|
|
Miłosz napisał/a: | Jezdzi dzien w dzien, dajac kupe frajdy, poza myciem raz na czas i tankowaniem brak dalszych czynnosci serwisowych :mrgreen: |
Tylko pozazdrościć... :-> |
_________________ www.reku.com.pl
 |
|
|
|
 |
Miłosz

Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 18 Październik 2012, 20:17
Imię: Milosz |
|
|
Mala galeria z jesiennego urlopu w slowackich Tatrach.
Pogoda cud, lacznie prawie 2000km z rodzina w pelnym rynsztunku na pokladzie, na autostradach bardzo sporadycznie i na krotko ponizej 160kmh, zwykle raczej 180kmh, na gorskich szlakach spokojniutko widokowo pomalutku, srednio ponizej 8l na 100km, nie tylko za sprawa dobrego wozu bylo by cudnie gdyby nie pewien MB190 ....
 |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
 |
Filip0
Burgund Lover

Nadwozie: E28
Model: 5..i
Silnik: M..B..
Rok produkcji: '84
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2223 Skąd: Wrocław / Sława
|
Wysłany: 18 Październik 2012, 20:25
Imię: Filip |
|
|
Wisienka jak zwykle w wyśmienitej formie, pięknie wygląda na tych BBS'ach, sceneria też niczego sobie
Przygody, przygody, przygody..... zderzak chyba cały?
Naprawi się |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 18 Październik 2012, 20:53
Imię: Dominik |
|
|
Wisienka Jak zawsze Piękna A co do stłuczki Cóz |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 |
Ostatnio zmieniony przez Dominik4x4 11 Grudzień 2013, 19:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cubici
Freude am Fahren

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 18 Październik 2012, 22:02
Imię: jakub |
|
|
Chyba bym się pochlastał! Masakra...
Szczerze współczuję...
Ps.: Ale zdjęcia z wyjazdu fajne, takie kalendarzowe! |
_________________ www.reku.com.pl
 |
|
|
|
 |
shakaz

Nadwozie: E28
Model: 528
Silnik: M30B28
Rok produkcji: 1981
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 155 Skąd: POZnan*
|
Wysłany: 30 Październik 2012, 19:30
Imię: michał |
|
|
Klasykom całować się zachciało Dziadowska sprawa, współczuję zrobi się
Za to podoba mi się to
Miłosz napisał/a: | zwykle raczej 180kmh |
|
|
|
|
 |
Miłosz

Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 1 Listopad 2012, 14:42
Imię: Milosz |
|
|
Wisienka zmienila buty ostatecznie zakanczajac sezon. Tuz przed tym odwiedziala doslownie na pol godzinki pobliski warsztat blacharsko lakierniczy w celu prowizorycznej naprawy, wojna z ubezpieczalnia w prawdzie nadal trwa ale juz nie mam obowiazku nikomu pokazywac auta w stanie orginalnym po stluczace.
Blotnik klepniety jest dla zabawy i oczywiscie juz nic wiecej z niego nie bedzie, ale jestem w szoku co udalo sie kilkoma ruchami zrobic z uszkodzonym rogiem zderzaka. Z racji , ze zderzak kilka lat temu kupilem caly nowy a podczas naprawy blacharz sprubuje skorygowac jeszcze jedno lekko ledwie widoczne zalamanie, biore pod uwage , ze zostanie jak jest i rogu w ogole nie bede zmienial.
Zakupilem juz celem naprawy wprawdzie z drugiej reki ale nowe dwa blotniki, ktore na dobre pare dni zadaly mi solidne zadanie domowe.
Zakupilem je jako zakupiona kilka lat temu w serwisie, polecona przez sprzedawce wersje wzmacniana z grubszej blachy do M535i, ktora to wersja jest juz od kilku lat niedostepna. Niezwykle sie zdziwilem gdy okazalo sie, ze podane numery katalogowe BMW prowadza do artykulu ktory nazywa sie wprawdzie blotnik ale wedlug niego nigdy nie istnialy, rowniez podejscia przez inne sklepowe katalogi ukazywaly blotnik ktorego nigdy nie bylo lub nic. Wiedzialem jednak ze blotniki mam w rece, ze maja orginalne nalepki wiec nikt mi nie byl za bardzo w stanie wmowic ze nie istnieja, ponadto znalazlem stare wpisy na niemieckich forach o istnieniu wzmacnianych blotnikow do M535i.
Po dlugiej walce i pomocy kolegow doszedlem w koncu do nastepujacych rezultatow. Blotniki te ukazuja sie dopiero w ETK po wybraniu E28 na rynek Poludniowej Afryki. Okazuje sie, ze produkowane tam E28 jeszcze dlugo po zakonczeniu produkcji w europie chyba nawet do 1991 roku, wyposdazone bylo pod koniec produkcji seryjnie w plastikowe poszerzenia blotnikow typowe dla M535i juz bez wzgledu na wersje silnikowa i pakiet ospoilerowania. Ostatnie partie blotnikow jako poprodukcyjna czesc zamienna produkowane byly w Niemczech i w zasadniczej wiekszosci nigdy do Afryki nie pojechaly, ale jako niedostepne w katalogu na inne kraje lezaly sobie na magazynie, ponoc bylo ich niewiele. Kiedy informacja rozniosla sie droga internetowa, zostaly szybko wykupione.
Dla mnie najistotniejsze w tej historii jest to ze je mam, ze sa nowe bez jakichkolwiek magazynowych uszkodzen i ze musze teraz wymyslic jak zalatac te cholerne dziury |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
 |
cubici
Freude am Fahren

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 1 Listopad 2012, 15:22
Imię: jakub |
|
|
Miłosz napisał/a: | musze teraz wymyslic jak zalatac te cholerne dziury |
Nie lepiej je zostawić? |
_________________ www.reku.com.pl
 |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Listopad 2012, 15:23
Imię: Kamil |
|
|
Miłosz napisał/a: | Dla mnie najistotniejsze w tej historii jest to ze je mam, ze sa nowe bez jakichkolwiek magazynowych uszkodzen i ze musze teraz wymyslic jak zalatac te cholerne dziury |
spawarką posmarkać z dwóch stron, potem zeszlifować na gładko i zabezpieczyć podkładem reaktywnym
chyba to jedyny motyw no albo dodać nakładki |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
 |
cubici
Freude am Fahren

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 1 Listopad 2012, 15:27
Imię: jakub |
|
|
Ja bym zostawił te błotniki, toć to rarytas...
A dziury można cyną lutować, trochę mniej inwazyjne. |
_________________ www.reku.com.pl
 |
|
|
|
 |
Dixi
Ojciec Dyrektor n° 1

Nadwozie: E28
Model: M535i 535i 535i 525e
Silnik: 3xM30 2xM20
Rok produkcji: 87" 86" 86"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 4806 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 1 Listopad 2012, 16:52
Imię: Damian |
|
|
Miłosz, a może chcesz je mi sprzedać |
_________________ E28 525eA 01/1984 bahamabeige
E28 525e 05/1986 karminrot
E28 535i 09/1986 zinnoberrot
E28 535i 04/1987 lachsilber-metallic GA 9387A
E28 M535i xx/1985 achatgruen-metallic
E30 316iA 05/1990 brillantrot GA 1990A
E32 750i 09/1991 sterlingsilber-metallic
E39 523iA 10/1995 calypsorot-metallic LS50625
 |
|
|
|
 |
BartSL
Nadwozie: E12
Model: 518
Silnik: M10B18
Rok produkcji: 1975
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 632 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Listopad 2012, 17:04
Imię: Bartosz |
|
|
Dixi napisał/a: | Miłosz, a może chcesz je mi sprzedać |
Dixi, nie mogę z Tobą... |
_________________ jest...
E12 518 '75
E118 1800A NK '67 sie robi...
E36 316iA
E39 525iA Freude Am Fahren
było
E36 318ti
E34 525tds
E46 320d
będzie
...
 |
|
|
|
 |
Miłosz

Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 1 Listopad 2012, 17:55
Imię: Milosz |
|
|
No wlasnie chcialbym uniknac spawania, myslem o cynowaniu lub wrecz zaszpachlowaniu, ale te dziury sa dosc duze, nie wiem czy to sie uda. Nadkola plastikowe nie do konca trafiaja w moj gust, mam taki zestaw - wesja chrom + nadkola w moim 535i i szczegolnie z tylu te szerokie plastiki w polaczeniu z mocno pionowa sciana boczna E28 nie do konca do mnie przemawiaja, a w koncu na sam przod nie dam.
Kreci mnie troche , ze te blotniki sa sztywniejsze, ale jak ktos mi zaoferuje nowki orginaly bez dziur to moge sie zamienic i postawic dobra flache, mialbym problem z glowy. |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
 |
Shark

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30B34
Rok produkcji: 11. 1985r
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Kwi 2008 Posty: 159 Skąd: Kopki
|
Wysłany: 2 Listopad 2012, 21:03
Imię: Tomek |
|
|
Mam nowiuśkie błotniki oryginały z aso bo zakupiłem do mojej m535i i są bez otworów więc po co je wiercić i psuć. Jestem bardzo chętny na zamianę |
|
|
|
 |
cubici
Freude am Fahren

Nadwozie: E28
Model: 535i
Silnik: m30b35
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 951 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 3 Listopad 2012, 09:35
Imię: jakub |
|
|
|
_________________ www.reku.com.pl
 |
|
|
|
 |
Miłosz

Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 3 Listopad 2012, 10:39
Imię: Milosz |
|
|
To jest wlasnie moc for internetowych |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
 |
Miłosz

Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 26 Luty 2013, 17:30
Imię: Milosz |
|
|
Dzieki mocy forum sposob na zalatanie dziur odnalazl sie sam, dzieki za udana akcje Shark
Na samochodzie pasuja ponoc jak ulal
 |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
 |
Shark

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30B34
Rok produkcji: 11. 1985r
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Kwi 2008 Posty: 159 Skąd: Kopki
|
Wysłany: 26 Luty 2013, 23:07
Imię: Tomek |
|
|
No błotniki wreszcie na aucie i pasują dobrze tak jak u mnie co ori to ori |
|
|
|
 |
Miłosz

Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 31 Sierpień 2018, 17:44
Imię: Milosz |
|
|
A to odgrzebie 5 letni temat a co?? Chyba się troche zaniedbałem na forum, choć prawdę mówiąc nie robiłem przez ostatnie 5 lat zbyt wiele przy tym aucie, pomijając jeżdżenie.
Sam byłem zaskoczony jak okazało się, że błotniki jeżdżą na Wisience już 5 lat.
Po bezinwestycyjnych latach eksloatacji wysypały się tylne Bilsteiny B6. Dzięki pomocy Kamila są już po regeneracji poskładane na nowych sprężynach H&R i nowych lożyskach sprężyn. Z racji, że ja również jestem coraz starszy, ustawiłem na początek najwyższą pozycje dolnych talerzy i zobaczymy co z tego wyjdzie. Do kompletu montuje odremontowane półośki.
 |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
 |
mateuszmm

Nadwozie: E28
Model: 520i
Silnik: m20
Rok produkcji: 07.1983
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 62 Skąd: Tarnow
|
Wysłany: 2 Wrzesień 2018, 20:43
Imię: Mateusz |
|
|
Witam kolege z mojego miasta
Ladna beemka, "jak sie dba tak sie ma" |
|
|
|
 |
Miłosz

Nadwozie: E28
Model: E3 E24 E28
Silnik: M21 M30
Rok produkcji: 1974 - 1985
Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 1340 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2018, 10:31
Imię: Milosz |
|
|
również witam
i znów na trasie.... |
_________________ E3 2800 '74 Chamonix - Smoczyca
E23 728i/A '83 Polaris - Siudema
E28 524td '85 Karminrot - Wisienka
E28 535i '85 Polaris - Petarda
REKINIARNIA
czesci do Rekinow
milosz@6.com.pl |
|
|
|
 |
|