[E28 525i] -->Czerw - Pierwszy spot! |
Autor |
Wiadomość |
Czerw

Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 21:39
Imię: Kuba |
|
|
Powiem tak, silnik jest odczuwalnie mocniejszy od 3,5tys/obr, zresztą nawet wykres to potwierdza. Kusi mnie pojechać na hamownię, może ktoś chętny??
Niedługo powinien być jakiś film :-P |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
 |
Łukasz_P

Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 21:54
Imię: Łukasz |
|
|
Hehe ja przy 3,5 to zmieniam bieg na wyższy bo mi się obroty kończą ;-) |
|
|
|
 |
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 09:39
Imię: Dominik |
|
|
Łukasz_P napisał/a: | Hehe ja przy 3,5 to zmieniam bieg na wyższy bo mi się obroty kończą ;-) |
a jak spalanie 20/100 :mrgreen: ;-) |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 |
|
|
|
 |
Łukasz_P

Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 09:49
Imię: Łukasz |
|
|
9,5/100 |
|
|
|
 |
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 09:57
Imię: Dominik |
|
|
Łukasz_P napisał/a: | 9,5/100 |
to było skierowane pytanie do Kuby ;-) bo eta mało pali przy M30 :mrgreen: |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 |
|
|
|
 |
Czerw

Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 21:30
Imię: Kuba |
|
|
W trasie 9,5l/100km to nie jest jakaś rewelacja, myślę że M30 bez problemu do osiągnięcia.
Spalanie na obc przy silniku 2.8 pokazuje aktualnie 15 l/100km, ale spokojnie da rade zejść w mieście do 12-13litrów ;-) |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
 |
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 21:37
Imię: Dominik |
|
|
Czerw napisał/a: | W trasie 9,5l/100km to nie jest jakaś rewelacja, myślę że M30 bez problemu do osiągnięcia.
Spalanie na obc przy silniku 2.8 pokazuje aktualnie 15 l/100km, ale spokojnie da rade zejść w mieście do 12-13litrów ;-) |
A u mnie gadają podobno spece od bmw ze we M30 bez 20 we mieście nie podchodź :-/ ja na to chyba gazu |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 |
|
|
|
 |
Łukasz_P

Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 21:44
Imię: Łukasz |
|
|
Czerw, u mnie 9,5 cyklu mieszanym. Sama trasa realnie około 8 l/100 km |
|
|
|
 |
peter22
Oldschool

Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 389 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 15:48
Imię: Piotrek |
|
|
to mi jakos duzo pali... 13 w miescie i 9 w trasie... nie chce mi sie wierzyxc, ze 2.8 spali w miescie 12 chyba ze tylko na cieplym silniku i w nocy gdzie nie ma korkow:D |
|
|
|
 |
ŻbiQ
Kapitan

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 20:39
Imię: Patryk |
|
|
Nie ma szans z M30 na 12 w mieście, chyba, że nocą... Ale w nocy z kolei nie wyjeżdża się po to żeby się toczyć :twisted:
Ja z 1500 km po Warszawie wg komputera miałem 12,6 i podobnie wychodziło mi przy dystrybutorze. Na trasie podobnie jak peter koło 9. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 21:56
Imię: Kamil |
|
|
Cytat: | Nie ma szans z M30 na 12 w mieście, chyba, że nocą... Ale w nocy z kolei nie wyjeżdża się po to żeby się toczyć
Ja z 1500 km po Warszawie wg komputera miałem 12,6 i podobnie wychodziło mi przy dystrybutorze. Na trasie podobnie jak peter koło 9.
_________________ |
a ja uważam że się da! M30 nie ciśnie się aż tam jak M20B20!
miałem audi A8 4.2l i w mieście łoił 12l a raz w trasie spalił 8l ale wtedy jechałem nie więcej niż 120km/h
jaki cisnąłem po mieście nie przekroczył 16,5l!!!!! ...ale pedał w podłogę |
_________________
https://www.facebook.com/RedBlockWorks
Moje Allegro |
|
|
|
 |
Barracuda
7ka

Nadwozie: Exx
Model: 523i
Silnik: m52
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 291 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 21:58
Imię: Kristof |
|
|
Może zróbmy temat "spalanie e28" :-P
Jakby coś to moja Etka pali 9,8 (mieszana jazda) |
_________________ www.vip-service.pl |
|
|
|
 |
peter22
Oldschool

Nadwozie: E28
Model: 520i Alpinweiss
Silnik: M20B20
Rok produkcji: 1987
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 389 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 22:22
Imię: Piotrek |
|
|
ŻbiQ napisał/a: | Nie ma szans z M30 na 12 w mieście, chyba, że nocą... Ale w nocy z kolei nie wyjeżdża się po to żeby się toczyć :twisted:
Ja z 1500 km po Warszawie wg komputera miałem 12,6 i podobnie wychodziło mi przy dystrybutorze. Na trasie podobnie jak peter koło 9. |
to prawda, noca sie fajnie "ciśnie" ja mam troche zaplon minimalnie wyprzedzony, moze dlatego troche wiecej pali, bo raczej 16" na 205 nie robia duzej roznicy. sprobuje przeregulowac zaplon i zobaczymy jak bedzie, a w trasie ostatnio jak jechalem na mazury , auto zaladowane na maxa, 4 osoby to spalil mi jakies 8,7 l, ale drogi slabe, wolna jazda i korki. takze w miare, bo nie wiem czy to jest mozliwe, a juz nie raz sie spotkalem z tym, ze 520 pali przy normalnej jezdzie w miescie 10l.
a temat o spalaniu przeciez jest a kolega napisal, ze m30 sie nie cisnie jak m20. nie wiem jak ty, ale ja swojego nie cisne, tylko lekko gaz dotykam i auto bez problemu przyspiesza, a nie da sie oszukac, m30 wieksza pojemnosc i po prostu swoje musi łyknąć :p |
|
|
|
 |
ŻbiQ
Kapitan

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 11 razy Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 4627 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Wrzesień 2011, 22:25
Imię: Patryk |
|
|
A ja proponuję koniec offtopa albo tak jak 7ka napisał nowy temat ;-) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Czerw

Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 4 Wrzesień 2011, 16:26
Imię: Kuba |
|
|
Dzisiaj zabrałem powoli za B25.
Konkretnie to mniej więcej wyczysciłem cały silnik. Odkręciłem pompe wody, obudowe termostatu, kola z przodu, łapy.
Na dniach, zdejmuje miskę i pokrywe rozrządu aby powymieniać uszczelki. Blok oczywiście będzie pomalowany na czarno, ale najpierw go oczyszę i dam chyba podkład reaktywny. |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Czerw

Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 4 Wrzesień 2011, 17:41
Imię: Kuba |
|
|
kamil napisał/a: | czy robisz też coś z głowicą: nowa uszczelka, jakaś polerka? | Nic nie będe robił. Nie ma co kombinować chyba jak jest zdrowy motor ;-) |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
 |
Czerw

Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 5 Wrzesień 2011, 18:53
Imię: Kuba |
|
|
Całą przyjemność odnowy B25 rozkładam sobie na małe porcje :-)
Dzisiaj wziąłem się za graty, które wczoraj odkręciłem od silnika. Zostały najpierw oczyszczone następnie lekko wypiaskowane, odtłuszczone i na koniec pomalowane, aby wygladały jak z przed 26lat ;-)
CDN. |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
 |
Łukasz_P

Nadwozie: Exx
Model: E90 LCI 318i
Silnik: N43B20A
Rok produkcji: 2008
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Wrzesień 2011, 19:26
Imię: Łukasz |
|
|
Zboczeńcy ;-) |
|
|
|
 |
Kamil

Nadwozie: E28
Model: 524td burgund-rot
Silnik: M21
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 3490 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Baron

Nadwozie: Exx
Model: 730
Silnik: M30B30
Rok produkcji: 1990
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 301 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 5 Wrzesień 2011, 23:15
Imię: Mariusz |
|
|
Już wiem jaki Czerw ma plan z tym silnikiem. Będzie stał u niego w regale za szybą i za drobną opłatą będzie można looknąć na cud techniki :mrgreen:
Widać że masz dużo radochy i satysfakcji z zabawy przy rekinie i oby tak dalej.
Napisz czym pomalowałeś te elementy |
_________________ było E36 318i 95r. Schwarz (668)
było E34 530i V8 95r. ORIENTBLAU METALLIC (317)
było E36 320i Touring 97r. Schwarz (668)
było E28 525i 82r. Balticblau Metallic (178)
było E12 518i 78r Pastellblau (044)
jest E36 318i Touring 97r. Montrealblau Metallic (297)
jest E32 730i 90r. Calypsorot Metallic (252)
 |
|
|
|
 |
Czerw

Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 08:33
Imię: Kuba |
|
|
Baron napisał/a: | Napisz czym pomalowałeś te elementy | Dokładnie tym http://xarchiwum.pl/cynk-...1789895907.html |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
 |
Czerw

Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 15:56
Imię: Kuba |
|
|
Dzisiaj zabrałem się za blok.
Wyczyściłem go wiertarką z wszelkiego rodzaju krążkami drucianymi, odtłuściłem i pomalowałem na czarno farbą w sprayu do 600*C.
Zastanawiam się co zrobić z kolektorami, bo odkręcenia się nie podejmuje ze względu na to, że boje się o szpilki. Najwyżej przelecę je tak samo jak blok i pomaluję na srebrno, bo się dość ładnie czyści, ale nigdy nie będzie tak dokładne jak zdjęcie i wypiaskowanie. |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
 |
Bartolommeo
Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: DC71
Rok produkcji: 1985
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 639 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 17:54
Imię: Bartek |
|
|
Nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego zdecydowana większość z forumowiczy piaskuje i maluje aluminium, które przecież nigdy nie było malowane? |
|
|
|
 |
Barracuda
7ka

Nadwozie: Exx
Model: 523i
Silnik: m52
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 291 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 18:50
Imię: Kristof |
|
|
Kup barany to będzie porno :-P |
_________________ www.vip-service.pl |
|
|
|
 |
Czerw

Nadwozie: E28
Model: 525i
Silnik: M30B25
Rok produkcji: 1985
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 401 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 18:51
Imię: Kuba |
|
|
bartolommeo napisał/a: | Nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego zdecydowana większość z forumowiczy piaskuje i maluje aluminium, które przecież nigdy nie było malowane? | Co w tym złego??Piaskowałem piaskiem kwarcowym więc najdelikatniejszym z możliwych, który zostawia gładką powierzchnie. Chciałem dobrze wyczyścić utlenione miejscami aluminium. Rozważałem też szkiełkowanie, ale wkońcu pomalowałem. |
_________________ E28 525i 06/1985 Cosmosblau-Metallic
E30 3xxi 03/1987 Diamantschwarz-Metallic |
|
|
|
 |
bąku
Nadwozie: Exx
Model: 325e
Silnik: M20B27
Rok produkcji: 1986
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 364 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 19:02
Imię: Bartek |
|
|
bartolommeo napisał/a: | Nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego zdecydowana większość z forumowiczy piaskuje i maluje aluminium, które przecież nigdy nie było malowane? |
Sądzę że dla efektu wizualnego ;-) po otwarciu maski każdy spodziewa się żę po 26 latach zobaczy silnik w końcowej fazie życia :-D a tu baaaam i szczęka opada a oczy wylatują z orbit, uwielbiam patrzeć na reakcję ludzi w takich momentach :mrgreen:
Czerw ja jak odkręcałem kolektory wydechowe też się bałem, ale zrobiłem tak że przez 3 dni raz dziennie pryskałem na śruby wd-40 i robiłem co innego, bo przy remoncie silnika jest co robić ;-) i po 3 dniach delikutaśnie próbowałem odkręcić i poszło elegancko bez problemu, także jak chcesz to spróbuj myślę że powinno puścić jak się pomoczy trochę w odrdzewiaczu :-) |
|
|
|
 |
Dominik4x4
Diesel Power
Nadwozie: E28
Model: 524td
Silnik: M21D24
Rok produkcji: 04.87
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 717 Skąd: Chorzów-Bytom
|
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 19:19
Imię: Dominik |
|
|
Albo jeszcze je odrdzewiaczem typu Coca Cola zalej 8-) :mrgreen: |
_________________ E28 524td 04/87 było
R1100R ' 05/95
JeeP Cherokee XJ 2,5td 05/92
Audi 200 C3 2,2 05/90 Turbo mit rakiet
 |
|
|
|
 |
ssjqbas
Nadwozie: E28
Model: 524 td
Silnik: 2.4 td aka Świszczący klekot
Rok produkcji: 1983
Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 92 Skąd: Międzychód/Poznań
|
Wysłany: 6 Wrzesień 2011, 20:08
Imię: Jakub |
|
|
ja dziś przy M21 wykręcałem wydechowy i jakoś poszło bez strat w szpilkach tylko 2 razy klucz mi się ześlizgnał i kłykcie bolą....no i była pierwsza krew nawet przy tym aucie |
|
|
|
 |
Shark

Nadwozie: E28
Model: M535i
Silnik: M30B34
Rok produkcji: 11. 1985r
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Kwi 2008 Posty: 159 Skąd: Kopki
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2011, 10:42
Imię: Tomek |
|
|
Odkręcaj śmiało kolektory bo na pewno Ci się nic nie urwie bo jeżeli nakrętka nie puści to wykręci się bez problemu razem se szpilką z głowicy. Przerabiałem to kilkadziesiąt razy i zawsze było ok ;-) |
|
|
|
 |
|